“لرد” خواننده سرشناس نیوزلندی در اعتراض به رژیم صهیونیستی کنسرتش را لغو کرد

خواننده سرشناس نیوزلندی کنسرت خود در تل‌آویو را لغو کرد. این عنوان خبری است که از دیشب بازتاب گسترده ای درمحافل خبری جهان داشته است، از گاردین و بی بی سی و نیوزویک و یو اس ای تودی و الجزیره گرفته تا دویچه وله و ایندپندنت و تایمز آو اسرائیل. رویدادی که البته موجب خشم صهیونیستها گشته است. لرد خواننده جوان نیوزلندی که حالا بیش از هفت میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد قرار بود تور کنسرت آلبوم دومش به اسم “ملودرام” را در تل آویو به پایان برساند پس از نامه هوادارانش تصمیم گرفت سفر و اجرایش در تل آویو را لغو کند.

به گزارش هفت راه، دو شهروند نیوزلندی با نام‌های نادیا ابوشهاب و جاستین ساکس که اتفاقا یهودی است نامه‌ای سرگشاده خطاب به لرد نوشتند و از او خواستند تا اجرای ۵ ژانویه سال آینده میلادی خود در تل‌آویو را لغو کند. آنها نامه را در یک سایت محلی گذاشتند تا برایش امضا جمع کنند. متن نامه چنین بود: « لرد عزیز ما دو زن جوان هستیم، یکی فلسطینی و یکی یهودی. امروز میلیون‌ها انسان بر علیه سیاست‌های اسرائیل ایستاده‌اند. ظلم و ستم، پاکسازی قومی ،نقض حقوق بشر، آپارتاید و استعمار از جمله این سیاست‌ها هستند. ما باور داریم تحریم اقتصادی، فرهنگی و هنری این حکومت بخشی از این مبارزه است و در پایان یافتن این این جنایات موثر است. این شکل اتحاد در پایان دادن به آپارتاید در افریقا موثر بود و ما امیدواریم که در این مسئله هم تاثیرگذار باشد….ما می‌توانیم نقش مهمی در چالش عدالت داشته باشیم. ما از تو می ‌خواهیم به مثابه روح ترقی‌خواهانه نیوزلند عمل کنی و این میراثی که پیش از به وجود آمده را حفظ کنی و راه ادامه بدهی.»

در همین حال در سرزمین های اشغالی، هاآرتص مدعی شد این خواننده جوان تحت فشار جنبش BDS تصمیم به لغو کنسرت گرفته است؛ جنبشی که با ایجاد موسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و آفریقای جنوبی به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی در سه سطح اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک است و از دیگر اهدافش، از بین بردن قدرت رژیم صهیونیستی، پایان دادن به اشغال و استعمار سرزمین های اشغالی و به رسمیت شناختن حقوق اساسی شهروندان فلسطینی است. طرفداران جنبش بی.دی.اس از فعالیت های آزادیخواهانه‌ای همچون جنبش حقوق مدنی آمریکا و جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی تاثیر زیادی گرفتند.

هاآرتص در ادامه تلاش کرد تصمیم خواننده نیوزلندی را با رای منفی پنجشنبه گذشته این کشور در سازمان ملل به تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مرتبط بداند.

در عین حال جنبش BDS خطاب به لرد، از این اقدام وی تشکر کرد؛ در پیام این جنبش آمده است: متشکریم لرد برای لغو کنسرت تل آویو و تجدید نظر از طریق هوادارانتان در برابر شستشوی هنری اسرائیل که از این طریق به سرکوب وحشیانه فلسطینیان می پردازد. تعهد بی قید و شرط به ارزش های مترقی ما را الهام می بخشد و به ما امید می دهد.

حالا باید این خواننده جوان نیوزلندی را در شمار هنرمندانی که در تحريم فرهنگی اسرائيل شرکت کرده اند به حساب آورد؛ فهرستی که اشخاصی مانند کن لوچ ( کارگردان) و راجرز واتر از گروه پينک فلويد را در خود می بیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا