نمایش فیلم اسپیلبرگ در لبنان ممنوع شد

نمایش تازه‌ترین فیلم استیون اسپیلبرگ در لبنان ممنوع شد.

به گزارش خبرآنلاین، نمایش فیلم «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس و مریل استریپ در لبنان ممنوع شد. این فیلم به دلیل کارگردانی استیون اسپیلبرگ در راستای سیاست «تحریم اسراییل» در فهرست ممنوعه‌ها قرار گرفته است.

این در حالی است که در سه سال گذشته حداقل پنج فیلم به کارگردانی یا تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ بدون مشکل در لبنان به نمایش در آمده‌ است و این نخستین بار است که نام اسپیلبرگ در فهرست تحریمی‌ها دیده می‌شود. برای نمونه فیلم‌های «غول بزرگ مهربان»‌ و «پل جاسوس‌ها» در لبنان اکران شدند.

نام استیون اسپیلبرگ به دلیل ساخت فیلم «فهرست شیندلر» که برخی صحنه‌های آن در بیت‌المقدس ضبط شد، در فهرست تحریم اسرائیل قرار گرفته است.

بر اساس برنامه قرار بود که «پست» از چند روز دیگر در بیروت روی پرده رود. در حال حاضر پرونده نمایش فیلم به وزارت کشور لبنان رفت و لغو ممنوعیت آن بر عهده این وزارتخانه خواهد بود. سخنگوی کمپانی آمبلین متعلق به استیون اسپیلبرگ در این باره اظهارنظری نکرد و گفت تا زمان اعلام رسمی ممنوعیت اکران فیلم از سوی توزیع‌کننده لبنانی صبر خواهد کرد.

فیلم «پست» بر اساس رویدادی واقعی در دهه ۷۰ میلادی ساخته شد و در آن داستان تلاش کاترین گراهام و بن بردلی از روزنامه واشنگتن پست برای انتشار اسناد پنتاگون روایت می‌شود.

در سال گذشته فیلم «زن شگفت‌انگیز» هم در لبنان ممنوع شده بود اما دلیل آن خدمت کردن بازیگر زن فیلم در ارتش اسرائیل بود.

فیلم جدید اسپیلبرگ در آمریکا در حال اکران است و هفته گذشته به اکران گسترده در نزدیک به سه هزار سالن سینما نمایش داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا