اعلام برندگان «انجمن فیلمبرداران آمریکا»

انجمن فیلمبرداران آمریکا برندگان جوایز بهترین دستاوردها در زمینه فیلمبرداری در سینما و تلویزیون در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، انجمن فیلمبرداران آمریکا برندگان جوایز بهترین دستاوردها در زمینه فیلمبرداری در سینما و تلویزیون در سال 2018 را معرفی کرد.

از میان نامزدهای امسال راجر دیکینز برای «بلید رانر» به عنوان برنده انجمن فیلمبرداران انتخاب شد.

ریچل موریسون تنها زنی است که تا به حال توسط ASC یا جوایز آکادمی نامزد دریافت جایزه اسکار فیلمبرداری شده است. او تازه‌کار است، اما رقیبش راجر دیکینز تا به حال برنده سه جایزه ASC از 14 نامزدی خود شده بود و این افتخارها را با فیلم‌های «رستگاری شاوشنک» محصول سال 1994، «مردی که آنجا نبود» محصول 2001 و «اسکای‌فال» محصول 2012 به دست آورده است. با این حال او تاکنون نتوانسته هیچ یک از این موفقیت‌ها را تبدیل به یک جایزه اسکار کند و با وجود اینکه 13 بار نامزد شده،‌ حتی یک بار هم این جایزه را کسب نکرده است.

انجمن فیلمبرداران آمریکا یک جایزه اسپات‌لایت هم اهدا می‌کند که به تجلیل از فیلم‌هایی می‌پردازد که در فستیوال‌ها، به صورت بین‌المللی یا به صورت محدود اکران می‌شوند. علاوه بر این،‌ جایزه‌هایی هم برای اپیزودهای مجموعه‌ها هم در تلویزیون بازرگانی و هم غیربازرگانی و برای بخش مخلوط تله‌فیلم‌ها، مجموعه‌های محدود و پایلوت‌ها اهدا می‌شود.

از میان نامزدهای جایزه اسپات‌لایت امسال ماته هربای برای «بر بدن و روح»، میخاییل کریشمان برای «لاولس» و مارت تانیل برای «نوامبر»‌ بودند که از این میان تانیل برنده شد.

در بخش فیلم تلویزیونی، سریال لیمیتد و پایلوت، ماتیاس هرندل برای «نابغه»‌موفق به کسب جایزه شد.

در قسمت اپیزود تلویزیون غیربازرگانی، آدریانو گلدمن برای «تاج: دود و آیینه‌ها» به عنوان برنده انتخاب شد.

در قسمت اپیزود تلویزیون بازرگانی، بوریس موژسفسکی برای «12 میمون» موفق به کسب جایزه شد.

در این مراسم همچنین راسل کارپنتر که در سال 1998 به خاطر فیلمبرداری «تایتانیک» برنده جایزه ASC و اسکار شده بود، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای امسال را از آن خود کرد و آنجلینا جولی به عنوان برنده جایزه گاورنرز شناخته شد. استیون لایت‌هیل جایزه پرزیدنتس را دریافت کرد، راسل بوید جایزه بین‌المللی را به خانه برد و آلن کاسو جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای در عرصه تلویزیون را دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا