کارگردان فیلم لاتاری: شعار دادن لزوما بد نیست

محمدحسین مهدویان با تصریح به آن که مضمون جدیدترین ساخته سینمای اش یک شعار بزرگ ولی با پرداخت مناسب است، شخصیت «موسی» در فیلم «لاتاری» را نماینده یک سوی گفتمانی جاری در جامعه از دهه 60 تاکنون دانست که پرداخت آن بر اساس نیاز روز اجتماع ضروری است و نباید با چنین قیاس‌هایی از فیلمسازی در‌باره آن عقب نشست.

به گزارش هفت راه، مهدویان در این باره به آی‌فیلم گفته است: اصلاً نگران این موضوع نبودم. «لاتاری» ارزشش را داشت که ریسک کنم. زمانی که فیلم را شروع کردیم همه آنچه می‌خواستیم همین بود که مردم با حرارت، شور و اشتیاق، این فیلم سینمایی را نگاه کنند و در واقع عاطفه و احساس تماشاگر درگیر بشود و بتواند از لحاظ احساسی با فیلم ارتباط برقرار کند. خیلی لذت بخش است که ببینید مخاطب با فیلم همراه است و در طول تماشای فیلم ملتهب است، با فیلم می‌خندد، گریه می‌کند، برای قهرمان فیلم و داستان دست می‌زند و در نهایت با قهرمانان فیلم همراه می‌شود. این همراهی چیزی بود که از همان ابتدا می‌خواستم و به تمام خستگی‌هایش می‌ارزید.

🔹مهدویان در ادامه گفت: زمان مونتاژ فیلم «لاتاری» بعضی از دوستانم می‌گفتند بخش‌هایی را حذف کنیم تا فیلم شعاری به نظر نیاید، ولی من گفتم نگران نباشید. کل فیلم سینمایی لاتاری یک شعار بزرگ است و اگر نگران این باشید که یک قسمتش شعاری دارید و باید آن، حذف بشود، به کلیت فیلم آسیب می‌زنید. با کم شدن یک یا دو جمله مساله شعاری بودن فیلم حل نمی‌شود، چون فیلم اساساً مبتنی بر شعار است ولی شعارهایی که تماشاگر سینما دوست دارد. در لحظاتی دقیقاً معلوم است قهرمان داستان شعار می‌دهد و تماشاگر برای او دست می زند. به نظرم این که بگوییم اصولاً شعار بد است، درست نیست. شعار اگر به قد و قواره فیلم بیاید، تماشاگر با آن همراه شود و در جای درست استفاده شود می‌تواند واکنش خوبی از تماشاگر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا