مکری: فیلم من در مورد سینماست نه همجنسگرایی

شهرام مکری در جلسه پرسش و پاسخ فیلم “هجوم” در جشنواره استانبول، در واکنش به حواشی جشنواره برلین پیرامون همجنسبازانه بودن مضمون فیلمش، گفت این فیلم درباره سینماست.

به گزارش هفت راه، مكری در این جلسه که پس از نمایش فیلم برگزار میشد، در پاسخ به پرسش يكی از تماشاگران ايرانی حاضر در سالن كه درباره حواشي پيش آمده درباره جشنواره برلين پرسيده بود، گفت: «حتما حالا كه شما هم که فيلم را ديديد مثل من معتقديد كه این فیلم درباره همجنسگرايی نيست. «هجوم» فيلمی درباره سينما و روش‌های بيانی در آن است. موضوع مطرح شده درباره جنسيت آنطور كه از نظر برخي ممكن است به همجنسگرايی بپردازد، از نظر من كه سازنده فيلم هستم درباره مساله انتخاب است. ما در سنت نمايشی ايراني بازيگران مرد پوش و زن پوش زيادی داشتيم و اين در فرهنگ و يا ادبيات ما معنی همجنسگرايی نمی‌دهد. از طرف ديگر ما نمی‌توانيم از اظهار نظر متفاوت مخاطبان فرهنگ‌های ديگر درباره فيلم‌مان جلوگیری کنیم.»

او همچنين تاکید كرد: «كانديداتوری فيلم در هيچ بخشی از هيچ جشنواره‌ای با هماهنگی سازندگان يک فيلم اتفاق نمی‌افتد.»

مكری درباره اينكه آيا ترسی از توقف نمايش فيلمش در ايران ندارد هم توضیح داد: «فيلم «هجوم» با طی كردن تمام مراحل قانونی ساخته شده و در ايران با وجود اختلاف نظرهای زياد همه به قانون اهميت می‌دهند. اين تنها يک بحث سينمايی بين كارشناسان اين حوزه است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا