حسین علیزاده، ارشاد را ارشاد کرد

حسین علیزاده و هومان اسعدی با نگارش نامه‌ای مشترک، وزارت ارشاد را ارشاد کردند.

به گزارش هفت راه،‌ در روزهای گذشته صحبت‌های بسیاری درباره‌ی انتخاب گزینه‌ای جدید برای مدیریت دفتر موسیقی بیان شده است. از سویی فرزاد طالبی هنوز در سِمتِ مدیریت دفتر موسیقی قرار دارد و مورد حمایت جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی است و از سویی دیگر علی ترابی به عنوان گزینه‌ای مهم برای به دست گرفتنِ سُکانِ مدیریتِ دفتر موسیقی مطرح شده است که او هم مورد حمایت جمعی از اهالی موسیقی است.

در روزهای گذشته نامه‌هایی در حمایت از هر کدام از این دو تن منتشر شده است. این نامه‌ها نشان می‌دهد که هنرمندان عرصه موسیقی تمایل دارند که مدیر دفتر موسیقی با نظر آنها انتخاب شود. البته که هنوز در ایران راه بسیاری وجود دارد برای رسیدن به جایی که هنرمندان خودشان بتوانند مدیرشان را انتخاب کنند. اما می‌توان امیدوار بود.

به هر روی شاید فصل‌الخطاب این نامه‌های سرگشاده، نامه‌ای مشترک به امضای حسین علیزاده و هومان اسعدی است. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

همدلی هنرمندان

این ایام اعلام مواضع و بحث‌هایی دربارۀ برخی تحولات در عرصه‌ مدیریت موسیقی میان جامعۀ موسیقی در جریان است. از این رو بنابر مسئولیت هنری و اخلاقی و بر اساس تجربیات حرفه‌ای خویش در این سال‌ها، بیان نکاتی را ضروری می‌دانیم. چنانکه جمعی از همکاران عزیزمان نیز دغدغه‌های خود را در قالب نامه‌هایی خطاب به مسئولین در این روزها منتشر کرده‌اند اما این بار خطاب ما نه مسئولان، بلکه جامعۀ هنری موسیقی است.

بی‌شک آقای علی ترابی یکی از مدیران بسیار لایق و کارآمد در عرصۀ موسیقی محسوب می‌شود. خصائل انسانی و منش حرفه‌ای ایشان در این سال‌ها نقشی کلیدی در جلب اعتماد و همکاری بسیاری از موسیقیدانان با مراکز ذی‌ربط داشته است؛ موسیقیدانانی که سال‌ها رغبت چندانی به همکاری با مراکز مربوطه نشان نمی‌دادند. سوابق مثبت آقای ترابی از زمان حضور در مرکز گسترش آموزش‌های هنری، که نقش مهمی در شکل‌گیری کارگروه‌های تدوین کتاب‌های درسی هنرستان‌های موسیقی داشت، تا دوران مدیریت در انجمن موسیقی ایران، که از بانیان اصلی احیاء و تکوین مرحله‌ای جدید در جشنوارۀ ملی موسیقی جوان شد، روشن و آشکار است.

اکنون نیز شایسته است دلایل زیربناییِ برخی دستاوردهای سالیان اخیر، مانندِ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، دقیق‌تر مورد واکاوی قرار گیرد.
مهم‌ترین عاملی که در شش سال گذشته، ما و بسیاری از همکاران و هم‌فکران ما را به پذیرفتن همکاری با این نهاد ترغیب کرد، سجایای اخلاقی و خصائل حرفه‌ای آقای علی ترابی بود؛ چنان‌که ما همواره ایشان را نه بسان یک مسئول و مدیر اداری در آن‌سوی میزها، بلکه همچون فردی از بدنۀ جامعۀ هنری و آشنا به مسائل و ظرایف این حوزه دیده و شناخته‌ایم؛ فردی که دغدغه‌هایی از جنس دغدغه‌های خودمان داشته و دارد. جا دارد این بار به توصیه و ارشاد از جانب هنرمندان صاحب ‌صلاحیت توجه بیشتری شود تا انتخاب شایسته‌ای صورت گیرد.
با آرزوی سالی خوش و سرشار از همدلی برای هنرمندان موسیقی ایران.
حسین علیزاده
هومان اسعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا