رئیس آکادمی اسکار به رسوایی اخلاقی متهم شد

«جان بِیلی» به سبب اتهامات رسوایی اخلاقی تحت بررسی و تحقیق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «جان بیلی» فیلمبردار کهنه‌کار هالیوودی که سال گذشته به عنوان سی وچهارمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار انتخاب شد حالا با چندین مورد اتهام آزار و اذیت جنسی رو به روست و آکادمی اسکار تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

کمیته‌ای در آکادمی اسکار به ریاست «دیوید روبین» پس از دریافت سه مورد شکایت آزار و اذیت جنسی علیه «جان بیلی» تشکیل شده تا این اتهامات را بررسی کند.

آکادمی اسکار در این زمینه‌ای بیانیه‌ای صادر کرد: آکادمی هر نوع شکایت را به صورت محرمانه بررسی می‌کند تا از حقوق طرفین محافظت شود. کمیته اعضای آکادمی تمامی شکایات مطرح شده علیه را بر اساس استانداردها و فرآیند مورد نظر بررسی و پس از تکمیل تحقیقات نتایج را به هیئت مدیره آکادمی گزارش می کند. ما دیگر درباره این مسائل تا پایان تحقیقات اظهار نظر نخواهیم کرد.

«جان بیلی» فیلمبردار هالیوودی که جانشین «چریل بون ایساکس» به عنوان رئیس آکادمی اسکار شده پیش از این ۱۵ سال عضو شاخه فیلمبرداری آکادمی بود. «بیلی» ۷۴ ساله که در کارنامه هنری خود فیلمبرداری آثار چون «مردم معمولی»، «ترس بزرگ»، «روز گراندهاگ»، «میهمانی سالگرد»، «قدمی درجنگل» را دارد، در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا را دریافت کرد اما هیچگاه در طول دوران فعالیت سینمایی خود نتوانسته نامزد جایزه اسکار شود.

بسیاری از اعضای آکادمی اسکار امیدوار بودند مجددا یک زن یا فردی غیر سفید پوست ریاست آکادمی اسکار بر عهده بگیرد، زمانی که «چریل بون ایساکس» در سال ۲۰۱۳ رئیس آکادمی شد توجهات زیادی را به عنوان سومین زن و اولین رئیس رنگین پوست این نهاد مهم سینمایی برانگیخت.

«ایساکس» در طول چهار سال ریاست در آکادمی اسکار اقدامات مهمی در راستای افزایش تنوع جنسیتی و نژادی در میان اعضای اکادمی انجام داد و در طول این مدت «استیو مک‌کوئین» با فیلم «دوازده سال بردگی» در سال ۲۰۱۳ و سال گذشته نیز «بری جنکینز» با فیلم «مهتاب» که هر دو سیاه پوست بودند، اسکار بهترین فیلم را از آن خود کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا