برنامه های شبکه مستند در نوروز 97

شبکه مستند سیما برای نوروز سال 1397 برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به پخش مستندی از بازدید سرزده مقام معظم رهبری از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش هفت راه، مهدی مینایی مدیر پخش و تأمین شبکه مستندسیما در گفـت‌وگو با فارس گفت: گلچینی از بهترین و جدیدترین مستند و مجموعه مستندهای ایرانی در تعطیلات عید برای بینندگان عزیز شبکه مستند آماده پخش‌شده است.

پخش نیمه‌نهایی و فینال مسابقه ضدگلوله

مدیر پخش و تأمین شبکه مستند گفت: نیمه‌نهایی و فینال مستند مسابقه «ضدگلوله» از این شبکه روی پخش می‌شود.

وی گفت: این مستند مسابقه در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌شده است و قرار است 1 تا 16 اسفند از ساعت 21 پخش شود.

ایرانگردی با شبکه مستند

مینایی گفت: این شبکه نوروز 97 با پخش مستند «ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد قارایی بیندگانش را به تماشای نقاط مختلف ایران می‌برد؛ این مجموعه در 20 قسمت تولیدشده و از 1 تا 20 فروردین ساعت 17:30 پخش خواهد شد.

چالش کسب‌وکار خانواده در «خانه ما»

مدیر پخش شبکه مستند از پخش نوروزی سری چهارم مسابقه «خانه ما» خبر داد و افزود: سری چهارم این مسابقه با حضور سه خانواده خونگرم اهوازی تولیدشده است، در این مسابقه 3 خانواده یک ماه با بودجه و مأموریت‌های یکسان برای زندگی بهتر باهم رقابت می‌کنند .

به گفته مینایی «خانه ما» 1 تا 10 فروردین از ساعت 14:30 میهمان‌خانه بینندگان شبکه مستند می‌شود.

زندگی عاشقانه دو خزنده به نام آگاما

مینایی گفت: «هینی مینی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دلاور دوستانیان نیز روایت عاشقانه‌ای از زندگی دو خزنده از خانواده سوسمارها به نام آگاماست که ورود یک شکارچی به قلمرو آن‌ها نظم زندگیشان را به هم می‌زند؛ این مستند 29 اسفند ساعت 20:30 برای علاقه‌مندان به ژانر حیات‌وحش پخش خواهد شد.

آشنایی با نخستین شهر دانشگاهی و بین‌المللی در «گندی شاپور»

مدیر تأمین شبکه مستند گفت: «گندی شاپور» ساخته سودابه مجاوری درباره سرزمینی واقع در جنوب شرقی دزفول و شمال شرقی شوشتر است، نخستین شهر دانشگاهی و بین‌المللی جهان باستان، با بیمارستان و کتابخانه‌ای عظیم که امروز هیچ نیست جز کشتزارهایی وسیع و خاطره‌ای ناآشنا.

وی افزود : این مستند 60 دقیقه‌ای که جایزه بهترین پژوهشگر یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت را به خود اختصاص داده است، 1 فروردین از ساعت 18:30 روی از این شبکه روی آنتن می‌رود.

«قاب خاکی» و حضور سرزده مقام معظم رهبری در کرمانشاه

مهدی مینایی از پخش مستند بازدید سرزده مقام معظم رهبری از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و افزود: این مستند که «قاب خاکی» نام دارد 29 فروردین ساعت 20 تقدیم بینندگان شبکه مستند می‌شود.

«اصفهان، نصف جهان»

مستند «اصفهان، نصف جهان» و «عروس ترکمن» تولید مشترک صداوسیما جمهوری اسلامی ایران با شبکه zdf و ARTE است

وی افزود: «اصفهان، نصف جهان» که 8 فروردین ساعت 16:30 پخش می‌شود، با همراهی ازدواج یک زوج اصفهانی می‌کوشد علاوه بر به تصویر کشیدن آثار تاریخی و باستانی ونشان دادن تصاویر زیبایی از استان اصفهان و همچنین در مورد ورزش‌های چوگان ورزش‌های زورخانه‌ای نیز بپردازد.

«عروس ترکمن» در شبکه مستند

وی گفت: «عروس ترکمن» که 7 فروردین ساعت 16:30 پخش می‌شود به سنت زیبایی ازدواج در میان اقوام ایرانی پرداخته؛ این مستند به بهانه ازدواج یک زوج ترکمن به معرفی جاذبه‌های گردشگری ترکمن‌صحرا و مردمان خوبش پرداخته است.

به گفته مینایی «نگاه مستند»،«برشی از یک مستند»، «راز بقا»، «پلک» و بهاریه «آوازخوانی تصنیف‌های قدیمی» از دیگر برنامه‌های ویژه شبکه مستند برای نوروز 97 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا