نوروز چه بخوانیم؟

 

پایگاه خبری فرهنگ هنر هفت راه به مناسبت ایام نوروز در کانال تلگرامی خود پیشنهادهای نوروزی را در حوزه ادبیات و سینما با معرفی کتاب و فیلم منتشر می کند.

به گزارش هفت راه، در ادامه پیشنهادهای هفت راه در حوزه کتاب معرفی می گردد.

 

🔹بی‌کتابی
محمدرضا شرفی خبوشان
انتشارات شهرستان ادب
برنده کتاب سال ۹۶ و جایزه جلال ۹۶
۲۰۰۰۰ تومان
با رمان بی کتابی به تهران دوره قاجار سفر کنید. سفری که به عصر ناصری می‌کنید و نویسنده در کنار نشان دادن گوشه‌هایی از آن روزگار شما را به چالش فکر کردن دعوت می‌کند. شخصیت اصلی داستان یک عتیقه چی است که به نسخ قدیمی علاقه زیادی دارد.

🔹سفرنامه با صاد
سیدمهدی موسوی
انتشارات شهرستان ادب
۷۰۰۰ تومان
مجموعه شعر سفرنامه با صاد در واقع سفرنامه منظوم شاعری است که حاصل تجربیات خود از سفر معنوی اربعین را با شما به اشتراک گذاشته است. سفری که بُعد منزل در آن جایی ندارد و شاعر با اشعاری که در قالب نیمایی سروده شما را به سفری خیال‌انگیز دعوت کرده است.

🔹رگتایم
ادگار لورنس دکتروف
مترجم: نجف دریابندری
نشر خوارزمی
۱۹۰۰۰ تومان
رمان رگتایم در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد. داستان از سال ۱۹۰۰ شروع می‌شود و با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۷ پایان می‌پذیرد.

🔹عشق و چیزهای دیگر
مصطفی مستور
نشر چشمه
۱۱۰۰۰ تومان
«عشق و چیزهای دیگر» رمان خوشی خوانی است که راوی بر زندگی خود و شخصیت‌های دخیل در زندگی‌اش با جزییات وارد می‌شود و شرحی از دچار عشق پرستو شدن را به دست می‌دهد. راوی متولد اهواز است که پنج سال بعد از شروع جنگ متولد می‌شود و پانزده سال بعد از شروع جنگ به دانشگاه می‌رود و نوزده سال و ده ماه و دوازده روز بعد زا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عاشق پرستو می‌شود. او که در دانشگاه تهران فیزیک می‌خواند، نسبت خود را با جنگ بیان می‌کند.

 

🔹رقص برزیل با شیطان
دیو زرن
مترجم: علی عرب‌زاده
نشر اسم
۲۸۰۰۰ تومان
کتابِ «رقص برزیل با شیطان» با نگاهی متفاوت به رویدادهای جام‌جهانی و المپیک می‌نگرد. این کتاب که با موضوع بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان در ایام برگزاری جام‌جهانی منتشر شد تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین کتاب‌های این عرصه شد.

🔹وقتی مهتاب گم شد
حمید حسام
انتشارات سوره مهر
۲۱۰۰۰ تومان
خاطرات علی خوش لفظ جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس که در جنگ تحمیلی حدود یازده مرتبه مجروح شده بود و پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی در آذرماه سال جاری به درجه رفیع شهادت نایل شد. «وقتی مهتاب گم شد» پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و قاسم سلیمانی نیز در خصوص آن دل نوشته‌ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می‌گوید.

🔹برادران سیسترز
پاتریک دوییت
نشر چشمه
۲۴۰۰۰ تومان
«برادران سیسترز» یک رمان وسترن است که ماجراهایش در قرن نوزدهم می‌گذرد. داستانی جذاب و پرکشش و سرشار از طنزی سیاه و گزنده؛ این رمان در سال ۲۰۱۱ به عنوان نامزد جایزه ادبی بوکر معرفی شد. همچنین برگزیده جایزه گاورنر و جایزه بنیاد هنر کانادا شده است.

🔹مگر چشم تو دریاست!
جواد کلاته عربی
روایت فتح
۱۵۵۰۰ تومان
«مگر چشم تو دریاست!» روایت مادر چهار جوان برومندِ یکی از یکی گیراتر، که روزگاری از زیر قرآن ردشان کرد، آب پشت شان ریخت و ازشان دل کَند و دل نکَند. مادری که وقتی تنهاست، راه می رود، با گوشه چادرش قاب عکس جوان هایش را پاک می کند، درددل هایش را به آنها می‌گوید و با گوشه همان چادر، چشمش را خشک می‌کند. اما مادری که وقتی می‌نشینی کنارش، مثل روزهای اول جنگ، آتشین حرف می‌زند و وقتی از چهار فرزند شهیدش می‌گوید، سر بالا می‌گیرد، محکم حرف می‌زند و زینب‌وار روایت فتح می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا