نوروز فیلم چه ببینیم؟

پایگاه خبری فرهنگ هنر هفت راه به مناسبت ایام نوروز در کانال تلگرامی خود پیشنهادهای نوروزی را در حوزه ادبیات و سینما با معرفی کتاب و فیلم منتشر می کند.

به گزارش هفت راه، در ادامه پیشنهادهای هفت راه در حوزه سینما معرفی می گردد.

🔹پاکسازی: هرج و مرج
The Purge: Anarchy (2014)
کارگردان: جیمز دی‌موناکو
یک پیشنهاد ویژه برای آنهایی که هوادار فیلم های اکشن دلهره‌آور هستند. فیلم در عین سرگرم‌کننده بودن موقعیت عجیبی را به تصویر میکشد که بسیار تیره و تار و دلهره‌آور و قابل تامل است. یک ایده عالی و تصویری از عمق پلیدی بشر که البته در یک سوم پایانی کمی افت میکند.

🔹قلعه شیشه‌ای
The Glass Castle (2017)
کارگردان: داستین دنیل کرتون
فیلمی کم ادعا اما موثر و خوش ساخت برای آنهایی که علاقه مند درام‌های بیوگرافیک و واقعی هستند. بزرگترین مزیت فیلم، شخصیت‌پردازی محشر کاراکتر پدر با بازی خوب وودی هارلسون در فیلم است.

🔹حتی اگر از آسمان سنگ ببارد
Hell or High Water (2016)
کارگردان: دیوید مکنزی
یک فیلم گنگستری به روز شده و تنیده شده با اتفاقات روز جامعه امریکا. مخصوصا اگر از وضعیت بانک‌ها در ایران دل پری دارید، فیلم را ببینید تا هم با مدل خاص انتقام دو برادر عجیب و غریب فیلم از بانک‌ها دلتان کمی خنک شود و هم اینکه مطمئن شوید آسمان همه جای دنیا فعلا همین یک رنگ است!

🔹قطار بوسان
Train To Busan (2016)
کارگردان: یون سانگ هو
یک فیلم وحشت استاندارد و محصولی از سینمای رو به رشد کره جنوبی است. فیلمی که از اول تا پایان آن، تقریبا قابل پیش‌بینی است و همه کلیشه های سینمای وحشت مو به مو در آن رعایت شده، اما شما را میخکوب خواهد کرد. یک نمونه خوب از قصه گویی شاه پیرنگ استاندارد و کلاسیک.

🔹هنرمند فاجعه
The Disaster Artist (2017)
یک فیلم در سبک زندگینامه‌ای کمدی_درام به کارگردانی جیمز فرانکو؛ داستان فیلم از جایی آغاز می شود که گِرگ سسترو رویای تبدیل شدن به یک بازیگر را در سر می پروراند و از این رو در کلاسهای بازیگری شرکت کرده است. وی پس از مدتی با تامی ویزو آشنا می شود که نترس و جاه طلب است. این دو با هم دوستان صمیمی می شوند و برای دنبال کردن رویایشان در بازیگری به لس آنجلس می روند. اما پس از اینکه نمی توانند در این راه موفق شوند، تصمیم می گیرند تا خودشان فیلم بسازند و اکران کنند و این در حالی است که آنها هیچ سررشته ای از سینما ندارند.

🔹رودخانه ویند
Wind River (2017)
یک فیلم جنایی رازآلود خشن و پرتعلیق به نویسندگی و کارگردانی تیلور شریدان؛ داستان در مناطق سرد و برفی وایومینگ آمریکا جریان دارد و حول و حوشِ قاتل دختر سرخ‌پوستِ ۱۸ ساله‌ای در منطقه‌ اختصاصی قبیله‌های سرخ‌پوستی ویند ریور می‌چرخد. یکی از قهرمانان‌ فیلم کوری لمبرت، مامور سازمان حیات وحش است که جنازه‌ منجمدشده‌ این دختر را در برف پیدا می‌کند. سپس با جین بنر مامور اف.بی‌.آی تازه‌کاری که برای بررسی این جنایت فرستاده شده همراه می‌شود تا او را در تحقیقاتش همراهی کند. «ویند ریور» یک فیلم‌ کاراگاهی-جنایی نفسگیر است.

🔹سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
یک فیلم در ژانر درام به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مارتین مک‌دونا؛ فرانسیس مک‌دورمند در این فیلم، در نقش مادری ظاهر شده‌است که بعد از مرگ دلخراش دخترش و بعد از نا امیدن شدن از پی گیری‌های قانونی، سه بیلبورد بزرگ اجاره می‌کند تا بتواند توجهات را به اتفاقی که برای دخترش افتاده جلب کند. این فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش جایزه را به خود اختصاص داد. همچنین در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب در شش رشته نامزد بود که موفق شد ۴ جایزه دریافت کند.

🔹لیدی برد
Lady Bird (2017)
فیلمی دوست‌داشتنی در سبک کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ؛ داستان فیلم درباره مسائل یک دانش‌آموز دبیرستانی و رابطه آشفته او با مادرش و مشکلات یک خانواده آمریکایی در در ساکرامنتوی کالیفرنیا است که به طرز آرامش‌بخشی، برداشتی واقع‌گرایانه از یک زندگی را نشان‌ می‌دهد. لیدی برد همچنین نامزد ۴ جایزه گلدن گلوب و ۵ جایزه اسکار در سال ۲۰۱۸ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا