واکنش وزارت ارشاد به تعطیلی جایزه غنی پور

معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره تعطیلی جایزه ادبی شهید غنی پور گفت: ما موضوع را پیگیری می کنیم اگر حمایت های مالی مسأله باشد، اقدام می کنیم.

قدیمی ترین، متفاوت ترین و مردمی ترین جایزه ادبی ایران عصر امروز در بیانیه ای پایان فعالیت خود را پس از 22 دوره اعلام کرد.

جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور که مرحوم امیرحسین فردی از اعضای فقید حلقه ادبی مسجد جواد الائمه آن را در دهه هفتاد پایه ریزی کرده بود، یکی از معتبرترین جوایز ادبی انقلاب اسلامی طی سال های اخیر به شمار می رفت و آثار طیف وسیعی از نویسندگان را داوری و واکاوی کرده بود.

حالا این جایزه پس از 22 دوره در حالی برندگان خود معرفی کرده که تلخی پایان دور از انتظار خود را نیز به کام علاقه مندان به ادبیات انقلاب گذاشته است.

هر چند که به نظر می رسد مهمترین عامل موثر در این موضوع، دغدغه های مالی جشنواره باشد، اما در این زمینه دست اندرکاران اظهار نظری نکرده اند.

در عین حال،  یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد در گفت و گو با  تسنیم گفت: من هم از علت های واقعی تعطیلی این جایزه مطلع نیستم، پیگیری می کنیم اگر دلیل تعطیلی جایزه حمایت های مالی باشد، تلاش می کنیم این مسأله حل شود، اما اگر دلایل دیگری مطرح باشد به هر حال تصمیم گیران در این جایزه باید تصمیم نهایی را بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا