حذف تندیس ژرار دپاردیو از موزه فرانسوی در پی اتهامات جنسی

پس از طرح دومین ادعای تعرض جنسی توسط ژرار دپاردیو و خودکشی یکی از دیگر از شاکیان وی در خصوص رفتار زننده او در زمان تصویربرداری یک فیلم، موزه فرانسه مجسمه این بازیگر مشهور را حذف کرد.

وزه گروین در پاریس اعلام کرد که مجسمه مومی دپاردیو را به دلیل «واکنش منفی بازدیدکنندگان» و همچنین نظراتشان در شبکه‌های اجتماعی، جمع‌آوری کرده است.

مجسمه قدی این بازیگر ٧٤ ساله از سال ١٩٨١ در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

این شمایل سینمای فرانسه با حدود ۲٠٠ نقش‌آفرینی، طی سالها و ماه‌های به دلیل اتهامات علیه وی در خصوص تعرض جنسی به چندین زن به شدت مورد توجه رسانه‌ها می‌باشد.

شارلوت آرنولد نخستین زنی بود که در سال ۲۰١٨ دپاردیو را به «تجاوز» متهم کرده بود. پرونده آرنولد در حال حاضر در مرحله رسیدگی دادگاهی قرار دارد و دپاردیو تمامی اتهامات را رد کرده است.

پس از آرنولد، هلن داراس به دومین زنی بدل شد که دپاردیو را علنا به تعرض جنسی متهم کرد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در سن ۲۶ سالگی در حالی‌که مشغول ایفای نقش در فیلم «دیسکو» به کارگردانی فاببین اونتنینته بوده توسط توسط دپاردیو که نقشی مکمل را بر عهده داشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

روزنامه لیبراسیون نیز روز پنجشنبه گزارش داد که امانوئل دبور در ۶ دسامبر پس از یک هفته بستری‌بودن در بیمارستان درگذشته است. گزارش‌های پیشین ادعا کرده بودند که این بازیگر در روز ۷ دسامبر و زمانی که ادعاهای او علیه همبازی سابقش مجددا توسط تلویزیون فرانسه به روی آنتن رفته بود، فوت شده است.

دبور در سال ۲٠۱٩ دپاردیو را به تعرض در زمان ساخت فیلم «دانتون» به کارگردانی آندری وایدا در سال ۱٩۸۲ متهم کرده بود.

گزارش‌ها حاکی از این است که این بازیگر ۶٠ ساله با پریدن از روی پلی به داخل رودخانه سن در پاریس خودکشی کرده است. دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را در اینباره آغاز کرده و از پلیس قضایی درخواست کرده در مورد عللی که منجر به مرگ این بازیگر شده تفحص به عمل آورد.

دپاردیو با اتهامات جنسی متعددی روبروست که برخی از آنها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. ابتدای سال جاری، ۱۳ زن، این بازیگر سرشناس فرانسوی را به «رفتار‌ها یا اظهارات جنسی نامناسب» در صحنه تصویربرداری ۱۱ فیلم یا سریال در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۲ یا در مکان‌های دیگر متهم کردند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا