بازسازی حریم تئاترشهر از ایده تا اجرا

وعده‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پایان انتظار 30 ساله هنرمندان تئاتر داده بود سرانجام ظهر روز شنبه 2 دی ماه عملی شد و کلنگ ایجاد حریمی امن برای مهمترین مرکز هنرهای نمایشی کشور بر زمین زده شد، موضوعی که البته برای نهایی شدن آن وعده‌ای ده ساله داده‌اند.

حضور معتادان و دعواهای خشن اطراف ساختمان تئاترشهر، روشن کردن آتش مقابل درب وردی این مجموعه و حضور گسترده دست‌فروشان اطراف پارک دانشجو باعث شده تا امنیت مخاطبان تئاتر در این مجموعه به خطر بیفتد.

در حالی که سال‌ها است اطراف تئاترشهر به‌اندازه مخاطبان سالن اصلی این مجموعه افراد ناهنجار اجتماعی حاضر بودند کلنگ ساخت حریمی اطراف تئاترشهر و جدا سازی این مجموعه روز گذشته زده شد.

تئاتر شهر پیش از این و تا سال‌های انتهایی دهه 60 دارای حصار کشی و حریم بود، حریمی که در دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران برداشته شد و تا امروز بیش از 30 سال است که دیگر حریمی نداشته و ساخن مجدد حریم تئاترشهر مطالبه هنرمندان بوده است.

حریم جدید تئاترشهر مدتی است با طرحی از سروناز امتیازی مشغول ساخت بوده و بنا است که از ضلع شمالی تئاترشهر تا اواسط پارک دانشجو را در بر بگیرد.

حالا بعد از 30 سال این مطالبه در حال پیگیری است، مطالبه‌ای که برای اولین بار سالی که مترو تهران به ایستگاه تئاتر شهر رسیده بود توسط هنرمندان مطرح شد و رضا کیانیان در رابطه با آن می‌گوید که «در آن دوره، تمام هنرمندان تئاتر و حتی زنده‌یاد آقای سمندریان در مجموعه تئاتر شهر جمع شدیم و از شهرداری و مسئولان مترو خواستیم تا این ایستگاه را در حریم تئاتر شهر نسازند و این ایستگاه در ضلع دیگر پارک «دانشجو» ساخته شود و قرار هم بود چنین شود؛ اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با ساخته شدن این ایستگاه، به زیبایی تئاتر شهر لطمه زده شد.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا