هادی مقدم دوست: مخاطبان با آثار استاد مجید انتظامی زندگی می‌کنند

کارگردان فیلم «عطر آلود»، روایت‌گری را از ویژگی‌های آثار استاد مجید انتظامی دانست و گفت: در قطعه سمفونی خرمشهر شاهد یک روایت درباره این حماسه هستیم.

دومین شب از اجرای دوباره رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی شامگاه شنبه- ۱۶ دی ماه- در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

هادی مقدم دوست کارگردان فیلم سینمایی «عطر آلود» در حاشیه این رویداد موسیقایی با بیان اینکه آثار استاد مجید انتظامی واقعاً نمونه و بی‌نظیر است، اظهارداشت: موسیقی فیلم می‌تواند هم یک موسیقی دراماتیک و هم موسیقی‌ای باشد که حال و هوای فیلم را تقویت کند و هم موسیقی‌ای برخواسته از احوالات درونی فیلم و شخصیت‌های آن باشد که آثار استاد انتظامی در این زمینه تمام سطوح و اشکالی را که یک موسیقی فیلم می‌تواند داشته باشد، شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: اصولاً در آثار آقای انتظامی اعم از موسیقی فیلم و سمفونی، رویدادها را مشاهده می‌کنیم و روایت در موسیقی ایشان حس می‌شود؛ بخش‌هایی از آثار استاد مرتبط با حوادث است و داخل این آثار احساسات ایشان نسبت به حوادثی را درک می‌کنیم. در قطعه سمفونی خرمشهر نیز شاهد یک روایت درباره این حماسه هستیم.

مخاطبان با آثار استاد مجید انتظامی زندگی می‌کنند

مقدم دوست با اشاره به حضور پر شور مخاطبان موسیقی در دومین شب اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها» در تالار وحدت گفت: مردم ما کاملاً با هنر اعم از شعر، موسیقی و ترانه و نقاشی آمیخته هستند و این یک آمیختگی عمیق است. در همین سالن تالار وحدت شاهد یک رابطه بین مخاطب و اثر هستیم و وجود این رابطه و تعامل نشان می‌دهد که مخاطب ایرانی اصولاً با هنر سر و کار و رابطه دارد و اصطلاحاً با هنر زندگی می‌کند.

نویسنده مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» افزود: امشب دیدم که مخاطبان با آثار استاد انتظامی زندگی می‌کنند کما اینکه قبلاً هم با این قطعات زندگی کردند؛ امشب رابطه میان مخاطب و اثر در حال تجدید بود.

«همراه با خاطره‌ها» شامل خاطره انگیزترین آثار استاد مجید انتظامی به رهبری وی، پیشتر نیز طی پنج شب از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه امسال روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال مخاطبان از این اجرا، کنسرت «همراه با خاطره‌ها» دوباره طی پنج شب از ۱۵ تا ۱۹ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا