درگذشت یکی از خالق های «مصائب مسیح»

«بندیکت فیتزجرالد» که به همراه «مل گیسبون» نگارش فیلمنامه سینمایی پرفروش و جنجالی «مصائب مسیح»را بر عهده داشت در ۷۴ سالگی درگذشت.

«بندیکت فیتزجرالد» یکی از فیلمنامه نویسان «مصائب مسیح» پس از یک بیماری طولانی در ۱۷ ژانویه در مارسالا، سیسیل درگذشت.

او در سال ۲۰۰۴ فیلمنامه «مصائب مسیح» را با همکاری کارگردان و تهیه کننده فیلم «مل گیبسون» نوشت، فیلمی که همچنان پرفروش‌ترین فیلم مستقل تمام دوران است و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری به فروش ۶۲۲ میلیون دلاری در سطح جهان رسید.

فیتزجرالد نخستین بار برای نوشتن فیلمنامه اقتباسی بر اساس رمان «خون خردمند» نوشته «فلانری اوکانر» که با همکاری برادرش مایکل نوشته بود، مورد تحسین قرار گرفت. او همچنین یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم به کارگردانی «جان هیوستون» بود که در آن برد دوریف، هری دین استانتون و ند بیتی بازی کردند.

«خون خردمند» آغاز بسیاری از اقتباس‌های ادبی «بندیکت فیتزجرالد» بود، از جمله «زلدا» در سال ۱۹۹۳ با بازی «ناتاشا ریچاردسون» و «تیموتی هاتون» و فیلمنامه «قلب تاریکی» بر اساس اثر معروف جوزف کنراد (۱۹۹۳) با بازی «جان مالکوویچ».

جرالد نگارش فیلمنامه مینی سریال های اقتباسی «در کمال خونسردی» (۱۹۹۶) بر اساس رمان نوشته «ترومن کاپوتی» و «موبی دیک» (۱۹۹۸) را بر اساس رمان نوشته «هرمان ملویل» را هم بر عهده داشت که هر دو سریال نامزد چندین جایزه امی شدند.

بندیکت فیتزجرالد متولد ۹ مارس ۱۹۴۹ در نیویورک، دومین فرزند سالی فیتزجرالد و رابرت فیتزجرالد، شاعر و مترجم بود. اگرچه بندیکت فیتزجرالد در ایتالیا بزرگ شد، اما در مدرسه شبانه روزی در رود آیلند تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا