امینی: جشنواره پرشوری را شاهد هستیم/ مخاطبان با فیلم‌هایی روبه‌رو هستند که از مضامین خوبی برخوردار می‌باشد

نشست خبری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه با حضور مجتبی امینی دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در موزه سینما آغاز شد.

پیش از آغاز نشست خبری دبیر جشنواره، سرود جمهوری اسلامی ایران خوانده شد و سپس مرتضی یراقبافان آیاتی از قرآن کریم را قرایت کرد.

در ادامه مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در سخنانی بیان کرد: به روال معمول نشست‌ها در پارت دوم و بعد از صحبت‌های آقای امینی به سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ داده می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر ۲ نیز پخش می‌شود.

در ادامه مجتبی امینی دبیر جشنواره در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی گفت: وارد فصل جدیدی از جشنواره فجر شدیم و چهل و دومین دوره را آغاز خواهیم کرد. امسال خدا را شاکر هستیم که جشنواره پرشوری را به‌واسطه آثاری که هنرمندان زحمت کشیده و خلق کرده اند، شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای حضور فیلمسازان محترم، هیات انتخاب کار سختی داشت. ۱۰۶ اثر به جشنواره رسید که ۲۲ اثر به سودای سیمرغ راه پیدا کرد و به‌واسطه احترام به همه اهالی سینما پیرو تولید حجم زیاد فیلم اولی‌ها، بخش فیلم های اول به جشنواره اضافه شد و میزبان ۱۲ اثر در این بخش هستیم که در کنار چهار اثر پویانمایی، جشنواره کارش را آغاز می‌کند.

امینی یادآور شد: در حوزه آثار رسیده اتفاق خوب امسال این است که آثار در اقلیم‌های مختلف ساخته شده و مخاطبان با فیلم هایی روبه‌رو هستند که از مضامین خوبی برخوردار می‌باشد. در حوزه طنز، کودک و نوجوان و در مجموع در ژانرهای مختلف فیلم داریم. فکر میکنم کار هیات داوری مثل هیات انتخاب سخت خواهد بود.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا