قهرمانان کُرد محور سریال‌های جدید سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید

سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که چند سالی در انتظار رسیدن به پخش تلویزیونی قرار داشت، دیشب روی آنتن نرفت اما قرار است از پنجشنبه ۲۶ بهمن پخش آن از شبکه یک سیما آغاز شود.

سارو بیره، شهیده فاطمه اسدی، مستوره اردلان همه از جمله قهرمانان کردی هستند که این روزها قرار است سریال‌هایی با محوریت آنها در صداوسیما ساخته شود. اما به تازگی تلویزیون قرار است از یکی از همین قهرمانان در سریالی که چند سال مراحل تولید و رسیدنش به آنتن به طول انجامیده است، رونمایی کند؛ سریال «سنجرخان» که قصه آن دستمایه پرداخت به یکی از مبارزان کرد در کشور قرار گرفته است.

شب گذشته ۲۴ بهمن با اطلاع رسانی روابط عمومی سریال قرار بود اولین قسمت از سریال جدید «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه یک سیما پخش شود سریالی که چند سالی است وارد تولید شده و حواشی مختلفی در حین تولید و پس از آن داشت. با این حال با پخش سریال «مستوران» در شب گذشته، پخش «سنجرخان» یک بار دیگر به تعویق افتاد.

قهرمانان کُرد محور سریال‌های جدید سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید

حسین جلالی تهیه کننده این سریال شب گذشته بیان کرده بود که سریال تلویزیونی «سنجرخان» از پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«سنجرخان» روایتی از یک قهرمان کرد با همین نام است که نقش او را فرشید گویلی بازیگر محلی کُردزبان ایفا می‌کند. در این سریال محل زندگی و رشادت‌های قهرمانان کردستان بازنمایی شده است و بازیگران چهره و شناخته شده هم در آن حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به قطب الدین صادقی، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، پیام دهکردی و علی اوسیوند اشاره کرد.

تولید این سریال از سال ۹۹ کلید خورد و بعد از چند سال به اتمام رسید. در طول ساخت نیز به دلیل نبود بودجه و مشکلات مختلف چند باری تولید آن متوقف شد.

قهرمانان کُرد محور سریال‌های جدید سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید

مشکلات لطیفی برای ساخت این سریال به حدی بود که در یکی از گفت‌وگوهایش درباره مسائل مالی پروژه بیان کرده بود: «دوستان فکر می‌کردند برای همه این جزئیات، ۱۲ میلیارد تومان کفایت می‌کند! زمان دلار سه هزار تومانی گفتند بروید جلو، کار را بسازید، پولش را ما می‌دهیم. وقتی جلو آمدیم اما ابتدا اصلاح برآورد ندادند و بعدها ماجراهایی پیش آمد که به‌سختی بتوانم با حذف برخی سکانس‌ها و در مرحله تدوین نهایی، در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ گروه را مرخص کنم و بگویم بروید که کار تمام شد! در حالی که اگر واقعاً می‌خواستم کار را تمام کنم حداقل ۲۵ روز دیگر زمان نیاز داشتیم.»

پروسه تدوین و پس تولید سریال هم زمان زیادی نیاز داشت و بعد از پایان فیلمبرداری سریال تا پاییز امسال به طول انجامید. حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما در گفت‌وگویی که اوایل مهر ماه سال جاری با مهر داشت اعلام کرده بود که تدوین نهایی سریال «سنجرخان» در حال انجام است و در حال تدارک آن هستیم که فکر می‌کنم در فصل زمستان می‌تواند به آنتن برسد.

حالا این سریال قرار است با پایان این هفته روی آنتن شبکه یک سیما برود و باید دید چگونه می‌تواند توفیق به نمایش درآوردن یکی دیگر از قهرمانان کشور را نصیب خود کند. تابستان امسال سریال «سوران» یکی دیگر از آثاری بود که با محوریت یکی از مبارزان قهرمان و کرد و با اقتباس از کتاب «عصرهای کریسکان» به تولید رسید و اگرچه به صورت مستقیم نامی از شخصیت اصلی و سوژه واقعی قصه نیاورد اما زندگی شهید امیر سعیدزاده یا سعید سردشتی و مبارزه‌های او در سال‌های منتهی به انقلاب و بعد از آن، دستمایه بستر قصه این سریال قرار گرفت که اتفاقاً در جذب و همراهی مخاطب با خود توفیق داشت. در طول این سال‌ها مخاطب هم نشان داده است که به دیدن تصویر قهرمانان بر قاب جادو علاقه‌مند است پس می‌توان امیدوار بود که «سنجرخان» هم بتواند روایتی از قهرمانی‌ها و داستان‌های حماسی را به تصویر بکشد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا