شهرداری باید پای کار تبلیغ رویداد‌های هنری بیاید

معاون هنری وزیر ارشاد: من فکر می‌کنم تا زمانی که شهرداری خود را در عزت و افتخار جشنواره‌های فجر شریک نداند‌ نمی‌تواند همراهی لازم را داشته باشد

عدم مشارکت شهرداری تهران در تبلیغات محیطی جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی موضوعی است که به نظر می‌رسد نیاز به تفاهم بین دستگاهی دارد.
جشنواره‌های مختلف فجر انقلاب اسلامی امسال در حوزه سینما، موسیقی، شعر و تجسمی با شکوه برگزار شدند، اما این رویداد‌های مهم نمودی در تبلیغات محیطی شهرداری تهران نداشتند و این موضوع گلایه بحق معاون هنری وزارت ارشاد را به همراه داشته است.
 رایزنی با مدیران شهرداری
معاون هنری وزیر ارشاد با ارائه توضیحاتی از روند برگزاری و انتخاب دبیر آینده جشنواره موسیقی فجر از رایزنی با مدیران شهرداری برای گسترش تبلیغات آثار نمایشی و موسیقایی در طول سال خبر داد.
محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سی‌و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در پاسخ به پرسشی مبنی بر روند برپایی این دوره از جشنواره به مهر گفت: به یاری خداوند دوره سی‌و‌نهم جشنواره موسیقی فجر را پشت‌سر گذاشتیم و به نظرم خیلی دوره فاخری بود. کما اینکه هم هنرمندان ارزنده‌ای در جشنواره حضور داشتند، هم آثار خوبی ارائه شد و هم مخاطبان زیادی به تماشای کنسرت‌های جشنواره نشستند؛ جشنواره‌ای که به اعتقاد من یکی از ماندگارترین و کم‌نظیرترین ادوار جشنواره موسیقی فجر بود و جا دارد از همه دست‌اندرکاران تشکر ویژه‌ای داشته باشم.
 برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت تبلیغات شهری
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جواب سؤال دیگری مبنی بر برنامه اجرایی معاونت امور هنری برای بهبود وضعیت فعلی تبلیغات شهری آثار نمایشی و موسیقایی چه در زمان برگزاری جشنواره‌های فجر و چه در ایام دیگر در مقایسه با جشنواره فیلم فجر توضیح داد: البته باید حتماً برای تبلیغات، بسته درستی را طراحی و تدارک ببینیم؛ موضوعی که متأسفانه مضایق بودجه اجازه نمی‌دهد به صورت کامل ایده‌ها را اجرایی کنیم. از آن طرف شهرداری هم مشاغل مختلفی را باید پوشش دهد و بدیهی است که باید به طور کامل در خدمت ماجرای تبلیغات آثار هنری هم باشند.
وی افزود: ما باید این نقیصه را توسط فضا‌های مختلف رسانه‌ای، فضای مجازی و دیگر بستر‌های تبلیغاتی پوشش دهیم. در حوزه تبلیغات شهری لازم است شهرداری به صورت جدی‌تری وارد میدان شود تا بتوانیم معایب را هر چه زودتر برطرف کنیم. دوستان در شهرداری حتماً مشغله‌های بیشتری داشتند که نتوانستند به این بخش بپردازند، اما من فکر می‌کنم تا زمانی که شهرداری خود را در عزت و افتخار جشنواره‌های فجر شریک نداند، نمی‌تواند همراهی لازم را داشته باشد.
 رویداد‌های فجر انقلاب متعلق به جمهوری اسلامی است
سالاری یادآور شد: همراهی شهرداری زمانی می‌تواند محقق شود که این جشنواره‌ها را جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبیند، بلکه این رویداد‌ها را متعلق به جمهوری اسلامی ایران بداند. وقتی چنین مسئله‌ای محقق شود، قطعاً حضور بیشتری در میدان خواهد داشت.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر انتخاب دبیر آینده جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم، اما به احتمال زیاد تا انتهای سال‌جاری، دبیر دوره چهلم جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را معرفی می‌کنیم.
منبع: روزنامه جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا