چاپ کتاب دوجلدی «امام مهربانی» درباره امام رضا برای کودکان

مجموعه دوجلدی «امام مهربانی» درباره امام رضا (ع) توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

مجموعه دوجلدی «امام مهربانی» نوشته فاطمه رضایی برفویه، به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شده است. دوکتاب یادشده با محوریت شخصیت امام رضا (ع) نوشته شده‌ و با عناوین «هشتمین لبخند خدا» و «روز خوب زیارت» چاپ شده‌اند.

کتاب اول با عنوان «هشتمین لبخند خدا» دربرگیرنده زندگی‌نامه و دو داستان از زندگی امام رضا (ع) است که تصویرگری‌اش توسط مرضیه صادقی انجام شده است. کتاب دوم هم «روزِ خوبِ زیارت» است که برای آشنایی با آداب زیارت امام رضا (ع) نوشته شده و تصویرگرانش مرضیه صادقی و فاطمه کیانی هستند.

مخاطبان این‌دوکتاب کودکان گروه سنی ج هستند.

در بخشی از کتاب «هشتمین لبخند خدا» می‌خوانیم:

بعد از شهادت امام کاظم (ع) فرزند او امام علی بن موسی‌الرضا (ع) به امامت رسید و هشتمین امام شیعیان شد. امام رضا (ع) مانند امامان دیگر بسیار مورد علاقه مردم بود. شیعیان از شهرهای مختلف برای دیدن او به شهر مدینه می‌آمدند و از او برای زندگی بهتر راهنمایی می‌خواستند. عالمان و دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان هم از شهرها و کشورهای مختلف پیش امام می‌آمدند تا از علم و دانش او استفاده کنند. شهرت امام در همه شهرها پیچیده بود و همه آرزوی دیدن او را داشتند.

در همان سال‌ها، هارون‌الرشید که پدر امام را به شهادت رسانده بود، مُرد و دو پسر او یعنی امین و مامون بر سر جانشینی پدرشان با هم مشغول جنگ شدند. در این‌جنگ مامون پیروز شد. مامون پایتخت خلافت را که بغداد بود به شهر مرو در خراسان منتقل کرد و خودش در این‌شهر حکومت را به دست گرفت.

هر دو کتاب یادشده با ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا