بازدید مدیرعامل ایرنا از خبرگزاری تاتار اینفورم

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که با هدف شرکت در نشست‌های فرهنگی و رسانه‌ای پانزدهمین اجلاس بین‌المللی روسیه – جهان اسلام به کازان تاتارستان سفر کرده است، در حاشیه این سفر از خبرگزاری تاتار اینفورم (تات‌مدیا) بازدید کرد. 

علی نادری در بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری با گستره فعالیت‌های رسانه‌ای این رسانه روس زبان آشنا شد و در ملاقات با رینات بلالوف مدیر مسئول خبرگزاری تاتار اینفورم، درباره راه‌های گسترش تعاملات دوجانبه گفت‌ و گو کرد.
مدیرعامل ایرنا در نشستی با مدیر این رسانه جمهوری تاتارستان روسیه گفت که چنین رویدادهایی به تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین کشورهای مسلمان کمک خواهد کرد.
نادری افزایش تعاملات رسانه‌ای و پرداختن رسانه‌های ایران و روسیه به رویدادهای طرف مقابل، می‌تواند به تقویت شناخت متقابل و نزدیکی بیشتر مناسبات دو کشور و دو ملت منجر شود.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به اینکه این رسانه رسمی جمهوری اسلامی ایران هم اینک اخبار را به 12 زبان از جمله زبان روسی منتشر می‌کند، خاطرنشان کرد: در موقعیت کنونی مواجهه ظالمانه برخی قدرت‌ها با ملت‌های ایران و روسیه و شرایط تحریم، شایسته است که دو کشور با تقویت مناسبات خود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر، دشمنان دو ملت را ناکام کنند.

بازدید مدیرعامل ایرنا از خبرگزاری تاتار اینفورم

نادری در پایان این بازدید، پاسخگوی سؤالات خبرگزاری تاتار اینفورم در خصوص مناسبات ایران و روسیه با تمرکز به جمهوری تاتارستان و ضرورت همکاری رسانه‌ای کشورهای مستقل بود.

بازدید مدیرعامل ایرنا از خبرگزاری تاتار اینفورم

جمهوری تاتارستان که به عنوان دروازه ورود اسلام به سرزمین‌های شمالی شناخته شده است، در سال‌های اخیر و به دنبال تصویب عضویت ناظر روسیه در سازمان همکاری اسلامی، در چارچوب این اجلاس میزبان رویدادهایی با هدف تقویت مناسبات روسیه با جهان اسلام است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا