دسته بندی برای "نقد فیلم های روز"

40 خبر

فیلم سالی
یادداشتی درباره فیلمنامه فیلم "سالی"2016

وفاداری فیلم‌ساز به واقعیت

هفت راه- علیرضا و فاطمه قائدی: سالی (sully)، به کارگردانی کلینت ایستوود و بازی تام هنکس، ساخته ۲۰۱۶ و تولید آمریکاست. تاد کومارنیکی فیلمنامۀ آن را بر اساس کتاب زندگینامه کهنه خلبان امریکایی، چسلی سولنبرگر به نام “نهایت وظیفه” نگاشته است. فیلم، روایتگر حادثۀ فرود اضطراری پرواز ۱۵۴۹ خطوط هوایی یو اس ایرویز در ۱۵ […]

۱۸ دی ۱۳۹۵
معمای شاه
سریال معمای شاه در هفت نگاه:

تاریخ گل درشت / چهارمین نشریه اینترنتی “هفت راه” ویژه سریال”معمای شاه”

چهارمین شماره از نشریه اینترنتی هفت راه با موضوع بررسی سریال “معمای شاه” ساخته ی محمدرضا ورزی منتشر شد. به گزارش هفت راه، “معمای شاه” بزرگترین پروژه تاریخی تاریخ رسانه ملی است و از ابتدای نمایشش به این‌سو با بازخوردهای مختلفی روبه‌رو شده است. سریالی که به دلیل سابقه کارگردانش و همچنین اهمیت تاریخی برهه‌ای که […]

۱۳ دی ۱۳۹۵
یتیم خانه ایران
فیلم یتیم خانه ایران در هفت نگاه

از گور برگشته / سومین نشریه اینترنتی “هفت راه” ویژه فیلم”یتیم خانه ایران”

سومین شماره از نشریه اینترنتی هفت راه با موضوع بررسی فیلم سینمایی “یتیم خانه ایران” ساخته ابوالقاسم طالبی منتشر شد. به گزارش هفت راه، “یتیم‌خانه ایران” از چند منظر فیلمی مهم و قابل بررسی است. هم به خاطر نام کارگردانش، هم به دلیل سوژه مهم‌ش و هم به دلیل ضعف و قوت‌های ساختاریش. فیلمی که اکرانش را […]

۲۹ آذر ۱۳۹۵
فیلم نفس
فیلم نفس در هفت نگاه

تراژدی بهار؛ دومین نشریه اینترنتی هفت راه ویژه فیلم نفس

دومین شماره از نشریه اینترنتی هفت راه با موضوع بررسی فیلم سینمایی نفس ساخته نرگس آبیار منتشر شد. به گزارش هفت راه، پس از “شیار۱۴۳” خیلی‌ها منتظر فیلم بعدی پدیده جشنواره سی‌و‌دوم فجر بودند. پدیده‌ای که البته پشت درهای جشنواره مانده بود و همین هم حاشیه‌های پررنگی را رقم زد. اما “نفس”، فیلم سوم نرگس ابیار، […]

۱۹ آذر ۱۳۹۵
سیانور
سیانور در هفت نگاه

اولین شماره از نشریه اینترنتی هفت راه ویژه سیانور/ عشق، مرگ، ایدئولوژی

اولین شماره از نشریه اینترنتی هفت راه با موضوع بررسی فیلم سینمایی سیانور ساخته بهروز شعیبی منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری هفت راه ، این پرونده کوچک قرار است اولین شماره از سری پرونده‌های “هفت‌راه” برای محصولات، چهره‌ها و اتفاقات فرهنگی ایران باشد. پرونده‌هایی متشکل از هفت یادداشت و نظر کوتاه از زوایای مختلف […]

۱۰ آذر ۱۳۹۵
siyanoor

عطر خوش کلاسیک‌ها در «سیانور»/ درام سیاسی جذاب که باج نمی‎دهد

سینما را نیت ها نمی‌سازد. سینما جایی برای صدور بیانیه نیست. سینما جای فیلم‌های خوب است و سیانور فیلم خیلی خوبی است. این مهم‌ترین دلیلی است که باید به خاطرش عوامل این فیلم را ستایش کنیم…

۱ آذر ۱۳۹۵
heyhat

«هیهات»؛ قابل قبول اما تلویزیونی و مناسب کنداکتور محرم رسانه ملی

قدرت اپیزودهای مقدم دوست و اقباشاوی به کمک کل مجموعه آمده و آن را به عنوان یک محصول قابل قبول که احتمالا در سالهای آینده مرتبا در رسانه ملی هم روی آنتن خواهد رفت بدل می کند.

۱ آبان ۱۳۹۵
arvand
نقد شفاهی فیلم سینمایی «اروند»:

«اروند» یک اثر ارزشمند دفاع مقدسی/ تلاشی برای بازگویی گوشه ای از حماسه و تراژدی شهدای غواص

یک منتقد سینما در نقد فیلم «اروند» گفت: بامحتوا، به نسبت خوش پرداختو ارزشی «اروند» سومین ساخته سینمایی پوریا آذربایجانی است؛ سینماگر جوان و با آتیه ای که فیلم نخست او «روایت های ناتمام» نتوانست رنگ اکران را به خود ببیند.

۱۳ مهر ۱۳۹۵
sayehaye-movazi

اصغر نعیمی استاد ساختن فیلم‌های بی‌حس و حال!/ نگاهی به فیلم «سایه‌های موازی»

مشکل اینجاست که «سایه‌های موازی» چیزی کم دارد و آن چیزی که کم دارد قسمت عاشقانه قصه است. عاشقانه‌ای که باید در بازی بازیگران درمی‌آمد یا در دیالوگ‌ها ولی الان فقط تعریفش را در نریشن می‌شنویم.

۱۲ مهر ۱۳۹۵
abnabatchoobi
نقد شفاهی جدیدترین ساخته محمدحسین فرح‌بخش؛

«آبنبات چوبی» یک فیلمفارسی نیمه مدرن و ناقص است!/ساختار ضعیف هنری و نگاه سطحی به مفاهیم و مضامین

جبار آذین گفت: «آبنبات چوبی» یک فیلمفارسی نیمه مدرن و ناقص است که در هیچ یک از حوزه های هنر و محتوا و حتی سرگرم سازی مخاطب نتوانسته موفق باشد.

arvand-1

بلمی به سوی ساحل/ نگاهی به ارزش‌های فیلم دفاع‌مقدسی «اروند»

دلیل تمایز آثاری چون «اروند» و البته فیلم ارزنده «ایستاده در غبار» در نگاهی است که سازندگان جوان این آثار نسبت به مدیوم سینما دارند که برای باورپذیری یک اثر باید از مسیر درام حرکت کرد.

۱۰ مهر ۱۳۹۵
foroshandeh
نقد مسعود فراستی بر «فروشنده»

فیلمساز به قول خودش «خشونت جاری در جامعه‌ی ما» را محکوم می‌کند و جایزه می‌گیرد/ فروشنده برای جایزه‌ی فرنگی و تم تجاوز آن است که می‌فروشد

فروشنده فیلمی است شکل نگرفته، سردرگم و مفعول؛ که فعل –از بیرون– برش واقع می‌شود. خودش فعلی ندارد و کنشی؛ منش که بماند. نه قصه‌ای دارد و فیلمنامه‌ای، نه کارگردانی، نه فیلمبرداری و نه تدوین.

۷ مهر ۱۳۹۵
بدون تصور

غزل اخلاقی به جای غزل کافی‌شاپی/ شعری که از تو دم نزند جاودانه نیست!

نگاه به سن و سال سعید پورطهماسبی نیز موید این مسئله است که او برای رسیدن به این زبان در شعرش تلاش کرده و مانند برخی دیگر از شعرای جوان در جستجوی کسب شهرت نبوده است.

۶ مرداد ۱۳۹۴
بدون تصور

غزل اخلاقی به جای غزل کافی‌شاپی/ شعری که از تو دم نزند جاودانه نیست!

نگاه به سن و سال سعید پورطهماسبی نیز موید این مسئله است که او برای رسیدن به این زبان در شعرش تلاش کرده و مانند برخی دیگر از شعرای جوان در جستجوی کسب شهرت نبوده است.

294152_445

«پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل»؛ در تقویت وهابیت و نه نقد وهابیت

«پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل» عنوان کتابی است که چندی پیش با هدف «نمایش چهره واقعی داعش» منتشر شد، اما مطالعه آن نشان می‌دهد بیشتر کتابی در مواجهه با عقاید اهل‌سنت و رد آنها است، همچنان که نویسنده با نگاهی نادرست به مقوله وحدت اسلامی، شبهاتی را در این راستا بیان می‌کند. با این حال در […]

۳ مرداد ۱۳۹۴