هزینه اطلاع رسانی تلویزیونی حذف شد، اما 300 میلیون تومان برای اطلاع رسانی هزینه شد!

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تمام شد اما مثل اینکه قرار نیست حواشی آن حالا حالاها تمام شود.

بعد حرف و حدیثها و بحثهای صورت گرفته پیرامون بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب، حالا اخباری درباره هزینه‌های انجام شده در برگزاری این دوره از نمایشگاه به گوش می‌رسد که باعث تعجب است.

طبق شنیده‌های خبرنگار «هفت‌راه» برای برگزاری نمایشگاه امسال فقط مبلغ 300 میلیون تومان برای «اطلاع رسانی» کنار گذاشته شده بود! دقت در این رقم و کارهای صورت گرفته در حوزه اطلاع رسانی نمایشگاه -حتی اگر این حوزه را شامل تبلیغات هم بدانیم هرچند تبلیغات با اطلاع رسانی قاعدتا متفاوت است- این سوال را ایجاد می‌کند که این پول واقعا کجا خرج شده است؟

13940213223208761_PhotoL

جالب آنکه امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه در نشست «آموزه‌ها و دستاوردهای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» که 25 اردیبهشت برگزار شده بود، گفته بود: «امسال مسئولان نمایشگاه تصمیم گرفتند تا برخلاف هر ساله که بخشی از درآمد نمایشگاه را بابت پوشش خبری به صداوسیما می‌دادند،  این هزینه را حذف کنند و به همین دلیل صدا و سیما نیز در واکنش به این حرکت موضعی کاملا منفی را نسبت به نمایشگاه کتاب احراز کرد که این جای تاسف دارد چرا که پوشش چنین رخداد مهمی وظیفه رسانه ملی است.»

بنابراین مشخص نیست اگر آن عدد 300 میلیون صحت دارد، با توجه به حذف هزینه گران‌ترین نوع اطلاع رسانی -یعنی اطلاع رسانی تصویری و تلویزیونی و زنده- این مبلغ کجا هزینه شده است؟

ظاهراً پرونده نمایشگاه کتاب امسال حالا حالاها باز خواهد بود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا