اظهار نظر بازیگر «ایستاده در غبار» در ارتباط با ساخت یک کمدی سیاه

به گزارش هفت راه، هادی حجازی فر بازیگری که بعد از سالها فعالیت در عرصه تئاتر به واسطه ایفای نقش احمد متوسلیان در فیلم مستندگونه «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت در تازه ترین تجربه بازیگری اش در «ماجرای نیمروز» باز هم به کارگردانی مهدویان ایفای نقش خواهد کرد.

حجازی فر با اشاره به اینکه اکران «ایستاده…» سبب ساز آن شد که پیشنهادات متنوع بازیگری به او برسد به «نسیم آنلاین» گفت: چندیدن و چند پیشنهاد مختلف بازیگری به من رسید که در میان آنها کاراکتر متفاوت هم کم نبود اما مشکل اینجاست که با نزدیکی به جشنواره فجر همه به دنبال آن هستند که نهایتا تا پایان آبان ماه کارهای خود را کلید بزنند و این شد که مجبور شدم فقط به یکی از پیشنهادات که مربوط به «ماجرای نیمروز» بود پاسخ مثبت دهم.

وی درباره دامنه نقشهای پیشنهادی بیان داشت: برخی نقشها کاملا در امتداد تصویری بودند که در «ایستاده…» از من دیدید اما برخی از نقشها هم واقعا متفاوت بودند و کاملا بی ربط به آن کاراکتر. به لحاظ مضمون هم آثاری به من پیشنهاد شد که بسیاری از آنها کاملا متفاوت بودند با فضای «ایستاده…».

در دو سال آینده اولین فیلم خودم را می سازم

هادی حجازی فر در پاسخ به این پرسش که ترجیح می دهد چه نوع بازیگری را در سینما ادامه دهد اظهار داشت: راستش را بخواهید ایده آلم کارگردانی است و نه بازیگری. یعنی می خواهم فیلم خودم را بسازم. فیلمنامه آماده هم دارم اما سعی می کنم با کمی افزایش تجربیاتم به خصوص با بازیگری در سینما، در دو سال آینده اولین فیلم بلندم را بسازم.

این بازیگر با اشاره به علاقمندی اش به ژانر کمدی گفت: از آنجا که پیشتر هم سریال «کرکره» را در تلویزیون کارگردانی کرده بودم در سینما هم ترجیحم این است که اولین فیلم ام یک کمدی باشد چون فکر می کنم در حیطه کمدی و آن هم کمدی موقعیت مهارت دارم.

کمدی موقعیت سیاه را دوست دارم

حجازی فر افزود: الویتم کارگردانی یک کمدی است اما اگر شرایط پیش آمد خودم هم در این کمدی بازی خواهم کرد. البته به دنبال ساخت کمدی تجاری نیستم و بیشتر نوعی از کمدی که کاریکاتوری باشد را دوست دارم. من طرفدار کاریکاتورهای کاغذی بوده ام و نوعی کمدی موقعیت سیاه که بازتاب نقد اجتماعی باشد را می پسندم.

بازیگر «ایستاده در غبار» تأکید کرد: شخصا به آثار یک کاریکاتوریست آرژانتینی به نام «خواکین سالوادور لاوادو» معروف به «کینو» علاقه زیادی دارم و اگر بخواهم نمونه های عملیاتی چنین نگاهی را در سینما و تلویزیون خودمان بگویم شاید تا اندازه ای رضا عطاران و مهران مدیری در این نوع کمدی موقعیت موفق بوده اند ولی مطلوب من خیلی متفاوت تر از محصولات هر دوی اینهاست.

هادی حجازی فر درباره اینکه آیا امکانش هست که روزی یک فیلم جنگی هم بسازد به «نسیم آنلاین» گفت: ساخت فیلم جنگی کار ساده ای نیست. ترجیح می دهم اولین کارم کمدی باشد ولی قطعا یکی از کنجکاوی برانگیزترین ژانرها هم ژانر جنگی یا فیلمهای دفاع مقدسی است که هر کارگردانی را وسوسه می کند در این ژانر کسب تجربه کند.

منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا