نشان شوالیه را بازگردانید

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از اهانت به ساحت گرامی پیامبر(ص) از هنرمندانی که نشان شوالیه این کشور را دریافت کرده‌اند خواست این نشان را بازگردانند.
علی رهبری در گفت‌وگویی که با خبرگزاری مهر داشته، گفته است: من به این دلیل درباره اتفاقات کشور فرانسه حرف می‌زنم چون اولا در آنجا توانسته‌ام به عنوان یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در رویدادهای موسیقایی نفر برگزیده باشم، کما اینکه در همین راستا این شرایط را داشته‌ام که در بسیاری از ارکسترهای این کشور به عنوان رهبر حضور داشتم و چندین سال هم در این کشور زندگی کرده‌ام. من بخوبی مردم فرانسه را می‌شناسم پس وقتی درباره این شرایط صحبت می‌کنم، از روی هوا و برخی حرف‌های احساسی نیست.
وی افزود: من همان‌طور که گفتم تقریبا در تمام شهرهای بزرگ کشور فرانسه با ارکسترهای سمفونیک متعددی کار کرده و در این زمینه دوستان زیادی هم داشته و دارم اما امروز می‌توانم بگویم که بشدت از این اقدام آقای مکرون تعجب می‌کنم، زیرا هیچ سیاستمداری کاری را که او انجام داده نمی‌کند. من مردم فرانسه را می‌شناسم و اطمینان دارم «مردم معمولی» فرانسه آنطوری که آقای مکرون فکر می‌کند، فکر نمی‌کنند. چون آنها می‌دانند اقدامات و تفکرات اینچنینی جان خیلی‌ها را به خطر انداخته و همزمان به شخصیت طیف وسیعی از مردم دنیا توهین می‌شود. به هر حال در همین کشور فرانسه تعداد مسلمانان زیاد است و این درست نیست که به نام آزادی، دیگران را اذیت کنند.
علی رهبری درباره اقدامات و واکنش هنرمندان در پی اعلام مواضع رئیس‌جمهور فرانسه گفت: البته من یک خوشحالی هم دارم از اینکه مدتی قبل آقای حسین علیزاده از دوستان نزدیک من در عرصه موسیقی به دلیل عقاید خود و بعد از نگارش آن نامه سرگشاده نشان «شوالیه» کشور فرانسه را قبول نکرد و شاید الان زمانی باشد که دیگر مسلمانانی هم که این نشان به آنها اهدا شده به نشانه اعتراض این نشان را به کشور فرانسه پس بدهند. به اعتقاد من این اقدام از سوی هنرمندان ایرانی می‌تواند یکی از موثرترین اقدامات اعتراضی و هنرمندانه به حساب آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا