کارگردانی خوب روی فیلمنامه قابل قبول
زینب حسناوند
حسین دارابی از همان موقع که فیلمهای کوتاه یا تیزرهای فرهنگی چند دقیقهای میساخت، نشان داد قاب و تصویر را میشناسد.
کارهایی مثل آلبالو خشکه یا علمک میتوانستند با کمی عدم دقت و نبود بداعت در قاببندی و دکوپاژ آثاری معمولی باشند اما کارگردانی دارابی آنها را فراتر برد.
در هناس هم کارگردانی دارابی باعث شده تا تصاویر و قابها به اندازه، جذاب، سینمایی و چشمنواز باشد.
فیلمنامه هم اگرچه اشکالاتی دارد -مثلا در پرداخت خرده قصهها و به سرانجام رساندنشان- اما آنقدر سرپا هست که کار در لحظات زیادی از ریتم نیفتد و مخاطب را آزار ندهد.
مریلا زارعی اگرچه بطور کل بازیگری دوستداشتنی است و بطور خاص در هناس هم بازی قابل قبولی دارد، اما شاید به لحاظ سن، انتخاب درستی برای بازی در مقابل بهروز شعیبی نبود.
در مجموع هناس را میتوان برای دیدن، لذت بردن و خداقوت گفتن به غیرت و همت تولیدکنندگشان که سراغ چنین موضوعی رفتند، پیشنهاد داد.