بازیگرهالیوود: یک میلیاردر برای اوکراین جنگنده بخرد!

شان پن درخواست کرد یک میلیاردر پا پیش گذاشته و هزینه خرید جنگنده‌های پیشرفته را برای اوکراین تقبل کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، شان پن، ستاره ۶۱ ساله هالیوودی، خواستار آن شده تا یک میلیاردر ۱۲ جنگنده با فناوری برتر نسبت به جنگنده‌های میگ و سوخوی روسیه برای اوکراین خریداری کند تا شاید کفه ترازوی جنگ به سمت این کشور اروپایی سنگینی کند.

هزینه خرید این تعداد جنگنده پیشرفته، ۳۰۰ میلیون دلار تمام خواهد شد.

پن در حال فیلمبرداری و ساخت یک مستند درباره اوکراین و رئیس جمهوری این کشور، ولادیمیر زلنسکی، است و ظاهرا در جریان این پروژه آنقدر به زلنسکی و حلقه اطرافیانش نزدیک شده که خود را محق می‌داند در این معرکه نقش یک دلال اسلحه را ایفا کند.

این اولین بار نیست که بازیگر فیلم‌های رودخانه مرموز (۲۰۰۳، کلینت ایستوود) و میلک (۲۰۰۸، گاس ون سنت) درباره جنگ اوکراین با روسیه به کنشگری می‌پردازد. وی هفته گذشته تهدید کرد اگر به زلنسکی اجازه داده نشود در مراسم اسکار صحبت کند، جایزه اسکار خود را جلوی چشم همه ذوب خواهد کرد، خواسته‌ای که البته محقق نشد.

اوکراین از همان ابتدای جنگ خواستار جنگنده‎‌های بیشتر شده بود اما آمریکا از قراردادی که به موجب آن لهستان موظف به تامین ۲۸ میگ-۲۹ روسی برای اوکراین می‌شد، حمایت نکرد. واشنگتن نگران آن بود که تامین این جت‌های جنگی برای روسیه که به سلاح هسته‌ای مجهز است تحریک‌آمیز باشد.

با این حال اوکراین، با وجود مخالفت‌ها، همچنان روی خواسته خود اصرار دارد. نیروی هوایی این کشور چند روز پیش در توییتی از نیاز مبرم خود به جت‌های جنگنده خبر داد و به طور خاص درخواست جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ کرد که طراحی اولیه آنها به دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ برمی‌گردد و خلبانان اوکراینی با تنها ۲ تا ۳ هفته تمرین می‌توانند آنها را به پرواز درآورند.

ارتش روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجشنبه، ۵ اسفند) به خاک اوکراین حمله کرد و درگیری و تنشی که از سال ۲۰۱۴ بین این دو کشور آغاز شده بود، وارد مرحله جدیدی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا