تهدید جشنواره کن به قطع برق!

اتحادیه انرژی فرانسه در پی اعتراضات به اقدامات رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد که برق جشنواره فیلم کن و مسابقات اتومبیلرانی موناکو را قطع خواهد کرد.

به نق از ایسنا، اتحادیه‌های ملی انرژی و معادن فرانسه در بیانیه‌ای پس از برگزاری یک شورای عمومی از کمپین «۱۰۰ روز اقدام و خشم» در واکنش به تصمیمات اخیر «امانوئل ماکرون» خبر داد و تهدید کرد برق هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن را که کمتر از یک ماه دیگر در جنوب فرانسه برگزار خواهد شد، قطع می‌کند.

این گروه افزود که در طول سفرهای برنامه ریزی شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، همچنان “اختلال انرژی” ادامه خواهد داشت و نوشت: «در ماه می، جشنواره فیلم کن، جایزه بزرگ فرمول یک موناکو، مسابقات رولان گاروس و جشنواره هنری آوینیون ممکن است در تاریکی به پایان برسد! ما رها نمی‌کنیم!».

این گروه اعلام کرد که از اهرم قطع برق در راستای برآورده‌شدن تمام خواسته‌هایشان استفاده خواهد کرد.

اتحادیه انرژی فرانسه مدعی شد که در جریان سفر ماکرون، برق در فرودگاه مونپلیه و یک کالج در شهرستان «ارو» را قطع کرده است.

اعتراضات سراسری فرانسه از ماه ژانویه با مطرح شده قانون جدید افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال آغاز شده است و رئیس جمهور فرانسه این اصلاحات را روز ۱۵ آوریل امضا کرد و خشم عمومی بیشتری را برانگیخت.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و طبق روال هر ساله میزبان هزاران میهمان خارجی از سراسر جهان خواهد بود. بخش مسابقه اصلی امسال جشنواره کن شاهد رقابت سینماگران سرشناسی از جمله «وس اندرسون»، «کن لوچ»، «نانی مورتی»، «هیروکازو کورئیدا»، «نوری بیلگه جیلان»، «آلیس رورواکر»، «تاد هینس» و «ویم وندرس» خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا