خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان اسپانیایی

،
در مراسمی که عصر چهارشنبه به وقت محلی در بوگوتا برگزار شد از کتاب سلول شماره ۱۴ و نیز کتاب صوتی آن با حضور بیش از ۲۰۰ تن از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و نمایندگان پارلمان کلمبیا، نمایندگان پارلمان کلمبیا و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنگره ملی کلمبیا رونمایی شد.

به نقل از خبرگزاری دانشجو، خانم ماری پردومو نماینده کنگره و رییس کمیسیون روابط خارجه در این مراسم با ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم، گفت: علی رغم برخی اخبار منفی که علیه جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌ها منتشر می‌شود، واقعیت آن است که ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه مرهون تلاش‌های صلح طلبانه ایران است لذا ما باید شروع یک همکاری جدید را با ایران در دستور کار خود قرار داهیم.

اقای البرتو باتی نماینده ویژه مشاور عالی رییس جمهور در امور دینی گفت: برای من باعث افتخار و خوشحالی است که در این جلسه چهره ایران از زاویه‌ای دیگر برای ما معرفی می‌شود و ان هم معرفی ایران از منظر یک رهبر دینی و سیاسی است و این معرفی صحیح ایران است. این جلسه یک پنجره روشنی را برای ما باز می‌کند و شناخت بهتری از ایران را به ما هدیه می‌دهد این جلسه پیامی روشنی را دارد که ما ملت‌های انقلابی و عدالتخواه نیازمند آن هستیم که با هم ارتباط داشته باشیم.

مدیر مرکز اسلامی اهل البیت بوگوتا آقای دکتر مارلون کانتیژو گفت: ایران و کلمبیا باید از ظرفیت‌های یکدیگر نهایت استفاده را ببرند. او همچنین بیان داشت که تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران مدیون رهنمود‌های آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

در ادامه استاد دانشگاه بوگوتا خاورمیانه شناس کلمبیایی اقای دکتر ویکتور دِکوره آ با بیان پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران و نقش کلیدی ایران در اجرای صلح و ثبات در خاورمیانه بیان داشت که ایران با رهبری ایت الله خامنه‌ای توانسته است صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه را تظمین کند. منطقه ایی که امپریالسیم و ایادی دست نشانده انان نمی‌خواهند روی ثبات و ارامش را در این منطقه ببینند.

همچنین آقای گابریل کاسرس نماینده مجلس و مدیر اتاق بازرگانی ایران و کلمبیا اظهار داشت پیشرفت ایران در تمام عرصه‌های تکنولوژی ما را به این نقطه سوق می‌دهد که باید شروعی جدید در ارتباط اقتصادی ایران و کلمبیا به وجود آوریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران آقای احمد رضا خیرمند نیز در این مراسنم درباره راهکار‌هایی برای بهبود روابط اقتصادی دو کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و همچنین معرفی اجمالی از فرهنگ ایرانی داشت.

گفتنی است کتاب سلول شماره 14 در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بوگوتا عرضه شد که با استقبال زیاد مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه کتاب بوگوتا قدیمی‌ترین و مهمترین رویداد فرهنگی این کشور و دومین نمایشگاه بزرگ کتاب منطقه آمریکای لاتین است که از 35 سال قبل بصورت مستمر در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا