مد و صنعت؛ بخش تازه نفس اما مهم جشنواره فجر امسال

دبیر بخش مد و صنعت دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: بخش مد و صنعت در دوازدهمین جشنواره فجر برای اولین بار اضافه شده است.

غزاله بهمنی، دبیر بخش مد و صنعت دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر در خصوص اضافه شدن این بخش  در دوره دوازدهم جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: وجود بخش مد و صنعت در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برای اولین بار است که به این جشنواره اضافه شده است و این موضوع بر اساس تجربه‌های یازده دوره قبلی جشنواره مد و لباس درنظر گرفته شده است و قطعاً دوره‌های گذشته در این تصمیم گیری برای ورود بخش مد و صنعت به جشنواره مد و لباس بسیار تأثیرگذار بودند. از اینرو، امسال طبق تصمیم اعضای شورای سیاست‌گذاری که اغلب آن‌ها صاحبان ویژند و صنعتگران هستند بنا شده است که بخش زرین مسابقه بین اتاق طراحی ویژند‌های پوشاک باشد و بخش سیمین و بلورین هم داریم که سیمین مربوط به مینی ویژند‌ها و بلورین هم برای دانشجویان و طراحان تیمی و آزاد است و در بخش مد و صنعت تصمیم گرفتیم که اتاق طراحی ویژند‌ها طبق فشن بوک یا بیانیه مضمون، ولی بر خط مشی خود ویژند طراحی کنند.

او تصریح کرد: فشن بوک یا بیانیه مضمون دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر بسیار دست ویژند‌ها را باز گذاشته است که از خط مشی خودشان تخطی نکنند و اگرچه سال‌های گذشته برای یک شهر، کانسپت، موضوع یا خدشه بود، اما الان، اعلام شده است که ویژند‌ها بر اساس بیانیه مضمون و مود بورد و پورتفلیوی ارائه شده خود در جشنواره دوازدهم مد و لباس فجر شرکت می‌کنند.

بهمنی گفت: اقدام دیگری که برای این دوره از جشنواره مد و لباس فجر صورت گرفته است که بخش دانشگاهی به بخش صنعت کمک می‌کند و کارآفرینی ویژه‌ای در قسمت دانشگاهی صورت می‌گیرد. بدین صورت که ما دوازدهم آذرماه یک پیش رویدادی برای فجر داریم که هر دانشگاهی می‌تواند فارغ التحصیلان نخبه یا دانشجویانی که خودشان را محق می‌دانند در بخش صنعت فعالیت کنند و بر این باور هستند که نتوانسته اند به لینک‌های مربوطه وصل شوند از طریق دانشگاه به بخش صنعت معرفی می‌شوند و در اتاق طراحی ویژند‌ها با هزینه خود ویژند‌ها طراحی می‌کنند و آن‌ها می‌توانند در بخش زرین شرکت کنند.

دبیر بخش مد و صنعت دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به تأثیر صنعت روی مد و فشن مطرح کرد: فقط ویژند‌های هر کشور در حال توسعه یا توسعه یافته‌ای هستند که بخش تولید آن را می‌چرخانند و ما به اشتباه، تولیدکننده را بخش صنعت می‌دانیم. یک ویژندی که هزینه ویژندسازی می‌کند و ریتیل و اتاق طراحی دارد و در حال کار کردن است، کشور را می‌چرخاند. بنابراین، شرکت کنندگان جشنواره‌های مد و لباس به خاطر این که نمی‌توانستند خروجی فینیشینگ تمیزی را ارائه دهند قطعاً از طریق صاحب برند پذیرفته نمی‌شدند.

بهمنی ادامه داد: اگرچه شرکت کنندگان از طریق جشنواره مد و لباس فجر با ویژند‌ها ارتباط خواهند گرفت، ولی این که بتوانند برای خود جایگاهی به وجود آورند به میزان خلاقیت خودشان بستگی دارد و این که چنین احساس نیازی را در ویژند‌ها به وجود بیاورند که اگر در ویژندی فعالیت کردند آیا حرف تازه‌ای دارند؟ و در این میان، اگر ویژند‌ها می‌خواهند شرکت کنندگان از محیط دانشگاهی دور شوند و یا به اصطلاح، استاد و شاگردی اش را برای آن‌ها انجام دهند موظف هستند بخش آموزشی و بستری را فراهم کنند و اهداف دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر امسال این است که شرکت کنندگانی که فکر می‌کنند حق آن‌ها این بوده است تا به طور مستقیم وارد بازار کار شوند این فرصت را ازدست ندهند؛ بازار کاری که تولیدی نیست و برند است و حقوق آن‌ها حفظ می‌شود و با این افراد قرارداد بسته شده و از آن‌ها درخواست می‌شود در حوزه‌ای که تحصیل کرده اند کار کنند.

دبیر بخش مد و صنعت دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر افزود: این جشنواره بهترین فرصت است که شرکت کنندگان تا ۱۲ آذرماه تمام آثار خود را برای ارتباط و اتصال با ویژند‌ها و شرکت در مسابقه تحویل جشنواره دهند و این پیش رویدادی است که برای اولین بار برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا