افزایش کمی و کیفی تولیدات فاخر پویانمایی در سال آتی

رئیس رسانه ملی گفت: یکی از مهمترین پیگیری‌های رسانه ملی طی یک‌ونیم سال گذشته در قالب برنامه هفتم، افزایش کمی و کیفی تولیدات فاخر پویانمایی بوده است.

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی گفت: رسانه ملی همواره در راستای انعکاس دستاورد‌های علمی‌کشور پیشتاز بوده و با افتخار به معرفی نوآوری‌ها می‌پردازد.

جبلی با بیان اینکه سالم‌ترین محتوا‌ها در تلویزیون برای کودکان و در عرصه پویانمایی تولید می‌شود و هنرمندان این عرصه در حالی به تصویر جان می‌بخشند که خودشان هیچ‌گاه دیده نمی‌شوند.

وی خطاب به هنرمندان عرصه پویانمایی گفت: در فضایی که گستره تولید محتوا برای کودکان با نماد‌های غربی و محتوای غیرهمسو با فرهنگ اسلامی‌شکل گرفته باید محتوای سالم و فاخر و جذاب متناسب با آموزه‌های فرهنگی را برای استفاده قشر کودک و نوجوان تولید کنیم.

جبلی اختصاص ۱۰ ساعت آنتن شبکه‌های سراسری به تولیدات مراکز استان‌ها را وجه دیگری از مفهوم عدالت‌گستری در دوره تحول دانست و گفت: این فرصت را به استان‌ها دادیم تا همه ایران از آنتن رسانه ملی برخوردار باشند. در این میان بخشی از آنتن می‌تواند به تولیدات پویانمایی استان‌ها اختصاص پیدا کند تا مخاطبان کودک از این تولیدات بهره ببرند.

وی مسئولیت اجتماعی و اخلاقی هنرمندان عرصه پویانمایی را تولید محتوا مبتنی بر ایده‌های ناب اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و متذکر شد: رسانه ملی در سه محور تحول در محتوا، تحول در رویکرد و تحول در سازوکار پیشران پویانمایی است و تلاش می‌کند موانع را برای تولید بهتر برطرف کند.

رئیس سازمان صداوسیما پویانمایی را ازجمله اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه رسانه ملی در دوره تحول دانست و گفت: تحول با دو سرفصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری آذین بسته شده است. هویت نسل آینده ما با محتوای سالم و متناسب با ذائقه، طبیعت، فرهنگ و آموزه‌های ایرانی اسلامی‌شکل گرفته و می‌گیرد.

جبلی افزود: در همه جوامع براثر تحولات پرسرعت فناوری‌های ارتباطی، گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هویت ملی در معرض دستکاری و تغییر است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم اظهارکرد: از مهمترین موضوعات مورد توجه همکاران ما در سازمان صداوسیما توجه به بومی‌سازی و تولید محتوای فاخر پویانمایی و عروسکی متناسب با ذائقه، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وی به تجاری‌سازی محصولات پویانمایی و عروسکی و ضرورت حفظ و ارتقای این ظرفیت و ثروت حاصل از تولیداتی که با زحمات فراوان تهیه و به نسل کودک و نوجوان معرفی می‌شوند نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پیگیری‌های رسانه ملی طی یک‌ونیم سال گذشته در قالب برنامه هفتم، افزایش کمی و کیفی تولیدات فاخر در گونه‌های مختلف بوده که یکی از مهمترین، راهبردی‌ترین و حساس‌ترینِ آن‌ها پویانمایی است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بودجه سال آتی رسانه ملی به تولیدات فاخر پویانمایی اختصاص یافته و امید است این جشنواره نقطه عطفی در ارتقای کمی و کیفی تولیدات پویانمایی شود.

رئیس رسانه ملی به عنصر کلیدی هویت با درنظرگرفتن عدالت رسانه‌ای نیز توجه داد و عنوان کرد: جشنواره پویانمایی را در سیستان و بلوچستان، مهد تاریخی و باستانی پویانمایی برگزار کردیم. جام سفالی منقوش به درخت آسوریک و بز، میراث شهر سوخته و نماد این استان مبتنی بر حرکت دادن و جان بخشیدن به تصویر است و آن را نخستین پویانمایی جهان می‌دانند؛ بنابراین این استان به درستی میزبان جشنواره بود.

جبلی افزود: توانمندی و خلاقیت‌های فراوانی درجوانان بااستعداد و فهیم سیستان و بلوچستان و همچنین هنرمندان پویانمایی استان نهفته؛ آن‌ها تولیداتی در دست دارند که قابل رقابت با محصولات بین‌المللی است. عدالت رسانه‌ای اقتضا می‌کند این ظرفیت‌ها در همه استان‌ها دیده شوند و ان‌شاءالله دیده خواهند شد.

وی خطاب به مردم پرافتخار سیستان و بلوچستان گفت: شما صاحب رسانه ملی هستید و همکاران ما جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته را خواهند کرد. امید است به زودی شاهد سیستان و بلوچستان پیشرو، سرآمد و خلاق در بدنه ایران اسلامی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا