اعلام حمایت اهالی رسانه از احیای نمایشگاه رسانه‌های ایران

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی، ۶۶ درصد خبرنگاران معتقدند اصحاب رسانه در نمایشگاه بیست‌وچهارمین رسانه‌های ایران حضور «زیاد و خیلی‌زیاد» خواهند داشت.

فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین یافته‌های نظرسنجی را که هفته گذشته از خبرنگاران، سردبیران و مدیران مسئول رسانه‌ها به صورت تلفنی صورت گرفته، تشریح کرد.

باید نسبت به برگزاری نمایشگاه در سال‌جاری و سال‌آتی اهتمام ویژه داشت

وی با اشاره به این یافته که حدود به ۷۰درصد پاسخگویان مخالف این گزاره بودند که دیگر دوره نمایشگاه به سرآمده است، گفت: این آمار حاکی از این است که تصمیم به احیای نمایشگاه مطبوعات با عنوان نمایشگاه رسانه یک تصمیم حرفه‌ای بوده و باید نسبت به برگزاری نمایشگاه در سال‌جاری و سال‌آتی اهتمام ویژه داشت.

مهدی پور افزود: ۷۵درصد پاسخگویان معتقد بودند که برگزاری نمایشگاه باعث هم‌دلی میان خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌شود که چنین فرصتی را نیز به فال نیک می‌گیریم. همچنین به همین میزان برگزاری نمایشگاه پس از یک دوره وقفه را کار درستی دانسته‌اند.

ایده قدیمی برگزاری هم‌زمان نمایشگاه رسانه‌ها با نمایشگاه کتاب

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۶۶.۶ درصد پاسخ‌گویان خبر برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران را شنیده‌ بودند و ۵۴.۷ درصد هم تاریخ درست برگزاری را اعلام کردند.

۴۰.۹ از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و ۱۳ درصد در تعامل با وزارت فرهنگ این خبر  را شنیده‌اند

مچنین پاسخ‌گویان در پاسخ به این سوال که خبر برگزاری نمایشگاه را از چه طریقی شنیده‌اید؟ اعلام کردند که ۴۰.۹ از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها این خبر را شنیده‌اند ۱۳ درصد در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خبر را دریافت کرده بودند و بقیه از سایر رسانه‌ها مطلع شده‌اند.

مهدی‌پور با اشاره به ایده قدیمی برگزاری هم‌زمان نمایشگاه رسانه‌ها با نمایشگاه کتاب اعلام کرد: ۵۱درصد پاسخگویان با این موضوع مخالفت کردند. همچنین ۳۶.۳ درصد از پاسخگویان در پاسخ به این سوال که کدام بخش نمایشگاه برای شما جذاب‌تر است اعلام کرده‌اند دیدار دوستان و همکاران، ۲۱.۷درصد بازدید از نمایشگاه، ۱۲.۸ دیدار مسئولان، ۱۰.۲ درصد شرکت در کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی و ۸.۸ درصد شرکت در مناظره‌های انتخاباتی را جذاب دانسته‌اند. خدا راشکر چنین ظرفیت‌هایی در نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

مهدی‌پور ادامه داد: ۶۶ درصد خبرنگاران معتقدند اصحاب رسانه در نمایشگاه بیست و چهارم حضور زیاد و خیلی‌زیاد خواهند داشت.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور رسانه‌ها و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است؛ برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه خواهد بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا