تحول درونی یک زن در «گل‌های کاغذی»/ از یک رویا الهام گرفتم

رامک امین کاظمی کارگردان انیمیشن «گل‌های کاغذی» عنوان کرد این اثر از یک رویای شخصی الهام گرفته شده و درباره نویسنده موفقی است که شکست در کارش، او را به انزوا می‌کشد.

رامک امین کاظمی کارگردان انیمیشن «گل‌های کاغذی» که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، درباره داستان این انیمیشن گفت: «گل‌های کاغذی» روایت مفهومی تحولات درونی زنِ نویسنده‌ موفقی است که یکی از آثارش با شکست مواجه شده است. او برای جبران این شکست، ترک دیار و خانواده می‌کند و به عمارتی متروک پناه می‌برد تا در انزوا به نوشتن اثر جدید خود بپردازد تا اینکه …

وی ادامه داد: ایده‌ این انیمیشن الهام شخصی از یک رویا بود. من خواب زنی را دیده بودم که با لباسی خاص در میان باغی ایستاده است، گویا پاسخ تمام سوالات و دغدغه‌های فکری من‌را در لبخند خود داشت و به یاد دارم زمانی که بیدار شدم، داستانی در ذهنم برای ساخت این تصویر شکل گرفت و به فیلمنامه تبدیل شد.

امین کاظمی با اشاره به اینکه تکنیک این انیمیشن استاپ‌ موشن عروسکی است، درباره علت استفاده از این تکنیک بیان کرد: باتوجه به محتوای فیلمنامه و ساخت آن به دلیل محدودیت‌های اجرایی و انیمیت در این تکنیک، استفاده از آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسید اما من اصرار به انجام کاری ناممکن یا سخت داشتم ‌و فکر می‌کنم در نهایت به آنچه از نظر اجرایی انتظار داشتم، نزدیک شدم. همچنین پس از ساخته شدن آرماتور، طراحی کاراکتر، گریم، طراحی و دوخت لباس، پس از تست‌های بسیار، برای نزدیک شدن به ذهنیتی که داشتم، طراحی و ساخت عروسک را خودم به عهده گرفتم.

به گفته این کارگردان «گل‌های کاغذی» یک اثر مفهومی است که مخاطبان آن بزرگسالان هستند و هنوز اکران عمومی در جایی نداشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مطرح کرد: مرکز گسترش طی سال‌های اخیر تاثیر زیادی در روند تولیدات انیمیشن کوتاه داشته و بستری برای دیده شدن آثار فیلمسازان ایرانی در جشنواره‌های خارجی فراهم کرده است.

این کارگردان انیمیشن در پایان یادآور شد: حضور فیلمسازان قوی و سرمایه‌های فرهنگی ارزشمند در کشورمان از سویی و ظهور استعدادهای درخشان در بستر انیمیشن طی سال‌های گذشته از سوی دیگر و همچنین حضور ایرانیان هنرمند در جشنواره‌های مطرح جهان، ایجاب می‌کند که بستر فکری و فرهنگی آزاد، حمایت اقتصادی قابل قبول و موثری برای تولیدات خلاقانه از سوی مراکز و نهادهای فرهنگی تامین شود و در این راستا امیدوارم مرکز گسترش در نقش یکی از متولیان این امر توان بیشتری در روند تولید و سپس پخش آثار فیلمسازان در خارج از ایران به کار گیرد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا