افتتاحیه معمولی «آقای سقوط» تا فروش خوب «تاروت»

کمدی اکشن ماجراجویانه «آقای سقوط» با افتتاحیه‌ای معمولی نمایش عمومی خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز کرد. دومین فیلم جدید جدول گیشه، درام دلهره‌آور و فراطبیعی «تاروت» است که فروش افتتاحیه آن برای تهیه کنندگانش در شرکت سونی، بسیار خوب ارزیابی شده است.

کمدی اکشن ماجراجویانه «آقای سقوط» با افتتاحیه ای معمولی نمایش عمومی خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز کرد. این فیلم با فروشی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش آمریکای شمالی شد.

با اکران عمومی آقای سقوط فصل تابستان سینما در هالیوود آغاز شد و اهل فن می گوید این شروع پرسروصدایی برای صنعت سینما نبوده است.

رایان گاسلینگ و امیلی بلانت بازیگران اصلی این کمدی اکشن هستند که توسط دیوید لیچ کارگردانی شده است.

تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی افتتاحیه ای ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری برای فیلم می کردند، که در عمل این اتفاق هم نیفتاد.

با این وجود، دیوید او کراس تحلیل گر اقتصادی می گوید:« این یک افتتاحیه دل چسب برای یک کمدی اکشن بزرگ هالیوودی است. کمدی اکشن ها معمولا در سطح بین المللی فروش خوبی می کنند. با این حال، آقای سقوط به اکران درازمدت نیاز دارد تا به سودآوری برسد.»

فروش بین‌المللی فیلم هم در سه روز نخست نمایش ۲۵ میلیون دلار بوده و این پرسش مطرح است که فروش افتتاحیه جهانی ۶۵ میلیون دلاری برای فیلمی که با هزینه بالای ۱۴۰ میلیون دلاری تهیه شده، افتتاحیه مقبولی به نظر می‌رسد یا نه.

اهل فن با اشاره به اکشن قبلی لیچ به نام «قطار اسلحه» با بازی براد پیت، می گویند آقای سقوط هم احتمالا راه همین فیلم را خواهد رفت و تبدیل به اثری موفق خواهد شد.

قطاراسلحه در سال ۲۰۲۲ با هزینه ۹۰ میلیون دلاری اش، افتتاحیه ای ۳۰ میلیون دلاری داشت که از نظر تحلیل گران اقتصادی رقم مقبولی نبود.

با این حال، فیلم در آمریکای شمالی ۱۲۰ میلیون دلار و در سطح جهانی ۲۴۰ میلیون دلار فروش کرد ولقب اثری موفق و سودآور را گرفت.

دومین فیلم جدید جدول گیشه، درام دلهره آور و فراطبیعی «تاروت» است که با افتتاحیه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ردیف چهارم جدول را از آن خود کرد. فروش بین المللی فیلم هم ۳ میلیون دلار بوده است.

فروش ۹ میلیون دلاری جهانی فیلم، برای تهیه کنندگانش در شرکت سونی یک افتتاحیه بسیار خوب ارزیابی شده است!

تاروت با هزینه تولید وبازاریابی اندک ۱۰ میلیون دلار تهیه شده و توانسته در سه روز نخست نمایش، این رقم را پوشش دهد. بعد از این، تاروت هر مقدار که فروش کند برای سازندگانش حکم سود خالص را دارد.

تاروت داستان چند جوان است که در جریان بازی با کارت معروف تاروت، باعث احضار یک شیطان ویرانگر می‌شوند.

دو ردیف دوم و سوم جدول را اکران دوباره اپیزود اول «جنگ ستارگان» و «رقیبان» با فروش هایی ۸ و کمی کمتر از ۸ میلیون دلار به خود اختصاص دادند. فروش کلی رقیبان در ده روز اول اکران عمومی به ۳۰ میلیون دلار رسیده است.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا