اقدام بی‌سابقه کارکنان موزه‌های واتیکان در اعتراض به شرایط کاری

کارمندان ٤٩ موزه‌ واتیکان مناقشه‌ای بی‌سابقه بر سر شرایط ناعادلانه و نامناسب کاری آغاز کرده‌اند که می‌تواند منجر به شکایت علیه دستگاه حکومتی پاپ فرانسیس شود.
لائورا ازگرو، نماینده این کارمندان که اکثرشان متصدیان موزه هستند، گفت که آنان با امضای یک طومار از قوانینی که باعث می‌شود «شرایط کاری به حیثیت و سلامت کارگر لطمه بزند، ابراز تاسف کرده‌اند». ازگرو افزود ساعات کار اضافی با نرخ‌های پایین‌تر و ضوابط بهداشتی و ایمنی غیراستاندارد از مواردی است که نارضایتی این کارگران را به همراه داشته است. «کارگران پس از بی‌پاسخ‌ماندن تمامی درخواست‌هایشان طی سال‌ها، تصمیم به این اقدام گرفتند.»٤٩ کارگر، از مجموع ٧٠٠ نفر شاغل در موزه‌های واتیکان، همگی شهروند ایتالیا هستند و سال‌هاست که در واتیکان مشغول به کار هستند.
به عنوان یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان، همراه با موزه لوور پاریس و موزه بریتانیای لندن، موزه‌های واتیکان دارای مجموعه‌ای از آثار هنری گرانبها هستند که یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی واتیکان به شمار می‌آیند.چنانچه روند مصالحه با شکست مواجه شود، ممکن است پرونده به دادگاه واتیکان برده شود.ازگرو افزود که به دلیل عدم وجود طرح‌هایی درخصوص تعدیل موقتی نیرو در قانون کار واتیکان، اکنون از کارگرانی که در طول همه‌گیری کووید به دلیل بسته‌شدن موزه‌های واتیکان در مرخصی بوده‌اند، خواسته شده حقوق پرداخت‌شده در آن دوره را پس دهند.«امیدواریم این موضوع فرصتی مناسب برای بازنگری کلی در قوانین کار واتیکان فراهم آورد.»
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا