کن۷۷ با اهدای نخل افتخاری به مریل استریپ کلید خورد

هفتاد و هفتمین جشنواره جهانی فیلم کن سه‌شنبه با اهدای نخل طلای افتخاری برای مریل استریپ آغاز شد.

ژولیت بینوش، هنرپیشه فرانسوی، هنگام تحویل نخل طلای افتخاری به نماد محبوب هالیوود، که اولین حضور خود را در کن پس از ۳۵ سال داشت، اشک ریخت. استریپ که اولین مورد تشویق ایستاده فستیوال کن امسال را دریافت کرد، گفت: «خیلی ممنونم که از چهره من خسته نشدید و از قطار پیاده نشدید»!

ژولیت بینوش از استریپ به عنوان «یک گنج بین‌المللی» نام برد و بسیاری از محبوب‌ترین نقش‌های استریپ، از «انتخاب سوفی» تا «جولی و جولیا» را فهرست کرد. بینوش اضافه کرد: شما نگاه ما به سینما را تغییر دادید. استریپ در سخنرانی خود از کن به خاطر استقبال از او پس از ۳۵ سال تشکر کرد و آخرین حضور او برای فیلم فرشتگان شیطانی در سال ۱۹۸۹ بود. او گفت که تماشای کلیپ‌های نوستالژیک این مراسم از حرفه‌اش «مثل نگاه کردن از پنجره قطار بود. تماشای پرواز جوانی‌ام تا میانسالی‌ام، درست به جایی که امشب روی این صحنه ایستاده‌ام. چهره‌های زیادی و مکان های زیادی که به یاد دارم.» استریپ از آخرین باری گفت که در کن حضور داشت، من قبلاً مادر سه فرزند بودم، نزدیک به ۴۰ سالگی بودم و فکر می‌کردم که کارم به پایان رسیده است. این انتظار غیر واقعی برای بازیگران زن در آن زمان نبود. و تنها دلیلی که امشب اینجا هستم و این کار ادامه دارد، به خاطر هنرمندان بسیار با استعدادی است که با آنها کار کرده‌ام»

قبل از اینکه مریل استریپ نخل طلای افتخاری خود را در جشنواره فیلم کن سه‌شنبه شب دریافت کند، با تشویق شدید دو دقیقه‌ای ایستاده از او استقبال شد. برنده ۷۴ ساله اسکار چنان غرق در احساسات شد که ابتدا وانمود کرد که از صحنه خارج می‌شود، اما در نهایت شروع به حرکت زیر موج تشویق کرد. ژولیت بینوش، ستاره فرانسوی، که خود احساساتی بود، جایزه را به استریپ تقدیم کرد…

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا