ولادیمیر پوتین سوژه فیلمساز شهیر فرانسوی شد

نویسنده و کارگردان فرانسوی، اولویه آسایاس، قصد دارد با اقتباس از رمانی با عنوان «جادوگر کرملین» فیلمی درباره رئیس‌جمهور روسیه ولادمیر پوتین با هنرنمایی پل دینو، آلیشیا ویکندر و جود لاو بسازد.
آسایاس که چندی پیش با فیلم «زمان معلق» در جشنواره برلین حضور داشت، به زودی اثر جدید خود، «جادوگر کرملین» که الهام‌گرفته از رمانی به همین نام نوشته جولیانی دِاِمپولی است، را مقابل دوربین خواهد برد.فیلمنامه «جادوگر کرملین» توسط آسایاس و امانوئل کارر به رشته تحریر درآمده است. رمان سال ۲٠١١ کارر با عنوان «لیمونوف» منبع اقتباس واپسین فیلم کریل سربرنیکوف به نام «لیمونوف: نغمه ادی» با هنرنمایی بن ویشاو است که قرار است در هفتادوهفتمین دوره جشنواره کن به نمایش درآید.داستان فیلم در روسیه و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه نود می‌گذرد. هنرمندی جوانی به نام وادیم بارانوف که تهیه‌کننده تلویزیونی شده است، به گونه‌ای غیرمنتظره‌ به مشاور یک عضو آینده‌دار سرویس امنیت فدرال روسیه و عضو سابق کا گِ بِ، ولادمیر پوتین، تبدیل می‌شود.
بر اساس خلاصه داستانی که از سوی تهیه‌کننده این فیلم در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، «جادوگر کرملین» قصه برهه‌ای از زندگی بارانوف را روایت می‌کند و از نقطه نظر او، اسرار حکومتی را که وی به پاگرفتن آن کمک کرده، بازگو می‌کند.دانو که پیشتر نقش‌های پیچیده‌ای در فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» (پل توماس اندرسون) و سریال «فرار از دانمورا» را به عهده داشته و اخیرا نیز در فیلم «بتمن» (متر یوز) و مجموعه «آقا و خانم اسمیت» هنرنمایی کرده، نقش بارانوف را ایفا خواهد کرد.لاو و ویکندر که سال گذشته در فیلم «فتنه‌گر» به کارگردانی کریم عینوز در کنار یکدیگر قرار داشتند، مجددا در این اثر به هم خواهند پیوست.رمان «جادوگر کرملین» که در سال ۲٠۲۲ به زبان فرانسوی به چاپ رسید، قرار است به ٣٠ زبان ترجمه شود. این اثر پرفروش برنده جایزه بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه شده است. نویسنده این کتاب، دِاِمپولی، مشاور ارشد سابق ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا، است.این پروژه با علایق آسایاس و پروژه‌های قبلی او که سیاست و قدرت را مورد بررسی قرار می‌داد، مطابقت کامل دارد؛ برای نمونه می‌توان فیلم‌های «کارلوس» درباره ایلیچ رامیرز سانچز ملقب به کارلوس و «شبکه زنبور» با نقش‌آفرینی پنه‌لوپه کروز، ادگار رامیرز، گائل گارسیا برنال و آنا د آرماس را نام برد.
هنوز تاریخی برای آغاز تصویربرداری این فیلم که بدون شک جاه‌طلبانه‌ترین کاری است که آسایاس تاکنون انجام داده است، مشخص نشده است. نقش سایر بازیگران از جمله لاو و ویکندر نیز هنوز معین نگشته است.آسایاس پیش از فیلم «زمان معلق»، مجموعه تلویزیونی کوتاه «ایرما وپ» را ساخته بود که مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. او آثاری نظیر «آب سرد»، «تمیز»، «ساعات تابستانی»، «ابرهای سیل ماریا»، «مامور خرید شخصی» و «زندگی دوگانه» را در کارنامه خود دارد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا