نقاشی‌ای که رئیس جمهور شهید گفت برای حضرت آقا می‌برم

علیرضا ذاکری طراح و نقاش انقلابی از دیدار خود با شهید ابراهیم رئیسی و نحوه برخورد ایشان با نقاشی رهبر معظم انقلاب گفت.
بیش از دو ماه از آخرین دیدار رئیس‌جمهور شهیدمان با هنرمندان می‌گذرد. دورهمی که به بهانه ماه‌ مبارک رمضان در25 اسفند برگزار شد. هنرمندان تمام عرصه‌های هنری آمده بودند؛ از اهالی سینما و تلویزیون تا موسیقی، تجسمی و ادبیات. به گفته هنرمندان حاضر در این افطاری رئیسی با چهره‌ای خندان و صبور خود با تمام توجه به خواسته‌ها و درد و دل هنرمندان گوش می‌داد و به وزیر فرهنگ دولت خود برای پیگیری موضوعات گفته شده دستور رسیدگی سریع می‌داد.
علیرضا ذاکری طراح و نقاش انقلابی درباره آخرین دیدار خود با رئیس جمهور شهید در این مراسم می‌گوید: آقای رئیسی اسفند ماه سال گذشته از هنرمندان دعوت کردند تا در ضیافت افطاری در کنار هم باشند. بنده هم به عنوان هنرمند هنرهای تجسمی در این مراسم دعوت شدم و قرار بود چند دقیقه به عنوان نماینده هنرمندان هنرهای تجسمی به چند نکته اشاره داشته باشم. هنرمندان از طیف‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند. تمام هنرمندان با امید خاصی به این مراسم آمدند و می‌دانستند رئیس جمهور مشکلات آن‌ها را به خوبی می‌شنود و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.وی افزود: جمع بسیار صمیمی و خوب بود و بسیاری از هنرمندان دغدغه‌های خود را بیان کردند. صحبت‌ نماینده اهالی سینما خیلی طولانی شد، با اینکه آقای رئیسی جلسه‌ای داشتند و باید می‌رفتند اما در کنار هنرمندان ماندند تا پس از افطار هم به درددل آن‌ها گوش کردند.
این هنرمند که پرتره‌ای از مقام معظم رهبری در 22 بهمن سال گذشته و پرتره آیت‌الله رئیسی را در انتخابات 1400 کشیده است با اشاره به زمان اهدا این نقاشی‌ها به شهید رئیسی اظهار کرد: بنده دیدم این مراسم بهترین زمان برای اهدا این نقاشی‌ها به آقای رئیسی به پاس سال‌ها تلاش جهادگرانه ایشان ‌است، این دو نقاشی را در سایز کوچک چاپ کردم تا رئیس جمهور شهید در کتاب‌خانه شخصی خود از آن استفاده کنند. پس از افطار این نقاشی ها را به ایشان دادم.
وی افزود: بلافاصله پس از اینکه چشم آقای رئیسی به پرتره حضرت آقا افتاد از جای خود بلند شدند و با ذوق خاصی گفتند چه نقاشی زیبایی. بنده توضیح دادم که نقاشی‌ها را در سایز کوچک چاپ کردم که به کتابخانه شخصی ببرید؛ بلافاصله گفتند نه! من این نقاشی را می‌برم به دست حضرت آقا می‌رسانم و به ایشان تقدیم می‌کنم.ذاکری خاطرنشان کرد: بعد از دیدن نقاشی پرتره خودشان با لحن جالبی گفتند چرا عکس من را کشیدید؟ حیف نبود که وقت برای کشیدن نقاشی من گذاشتید؛ همین که چهره حضرت آقا را کشیدید کافی بود.
وی با اشاره به روحیه مردم دوستی و حل مشکلات هنرمندان توسط رئیس جمهور و وزیر فرهتگ یادآور شد: ایشان تا نامه را در دست من دیدند و متوجه شدند بنده درخواستی از ایشان دارم با خوش‌رویی همیشگی خود گفتند نامه‌ات را بده. و فرمودند مشکل چیست؟ پس از شنیدن مشکل نامه را از من گرفتند و به آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد دادند و سفارش کردند نامه حتما به دست آقای قاضی‌زاده برسد تا شخصا به آن رسیدگی کنند. ایشان در موضوع رسیدگی به مشکلات هنرمندان کوتاهی نمی‌کردند و شاهد بودم که جویای حال و احوال تک تک هنرمندان بودند.
علاقه و ولایت‌مداری شهید رئیسی در تمام تصمیمات وی قابل مشاهده بود. مانند اتفاق مراسم افطار بازهم در یکی از سفرهای استانی افتاده بود. در این چند روز حتما ویدیو کودکی که نقاشی خود را تقدیم ایشان می‌کند را دیدید؛ ایشان می‌گویند من یک طلبه هستم کاش عکس حضرت آقا را می‌کشیدید.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا