پرچم فلسطین روی سینه گای پیرس بازگشت/ آبروریزی رسانه‌ای

خشم کاربران اثر کرد؛

رسانه «ونیتی فر» فرانسه به خاطر برداشتن سنجاق سینه فلسطین از روی تصویر گای پیرس بازیگر استرالیایی، عذرخواهی کرد.

گای پیرس بازیگر استرالیایی برای نسخه فرانسوی مجله «ونیتی فر» به عنوان یکی از چهره‌های مهمان جشنواره فیلم کن عکس گرفت.

پیرس در حالی که روی یک صندلی نشسته بود رو به دوربین لبخند زد. این در حالی بود که روی یقه چپ کت او سنجاق سینه پرچم فلسطین جای داشت و وی دستبندی بافته شده با رنگ‌های فلسطینی را روی مچ دست خود بسته بود.

اما زمانی که این عکس در وب سایت «ونیتی فر» فرانسه و حساب رسمی اینستاگرام آن به اشتراک گذاشته شد، خبری از این عناصر که نشان‌دهنده حمایت این بازیگر از مردم فلسطین بود وجود نداشت.

پرچم فلسطین روی سینه گای پیرس بازگشت/ آبروریزی رسانه‌ای

یک سایت فرانسوی در توییتر نوشت: مجله معروف آمریکایی «ونیتی فر» عکس بازیگر و موسیقیدان گای پیرس را که در جشنواره فیلم کن به نشانه همبستگی با فلسطین سنجاق سینه زده بود، فتوشاپ کرد، اما فراموش کردند دستبند را که به رنگ‌های فلسطینی هم بود فتوشاپ کنند. این پیام که به انگلیسی هم ترجمه شده بود به سرعت منتشر شد و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

«ونیتی فر» بعداً وب سایت خود را به روز کرد تا عکس ویرایش شده را با عکس اصلی جایگزین کند. در زیر پرتره پیرس نوشته شده: پیشتر نسخه قبلی این تصویر در سایت قرار داده شده بود، اما نسخه اصلی این است و ما صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

چهره‌های مشهور از زمانی که رژیم صهیونیستی حدود ۸ ماه پیش حمله نظامی بی‌امان خود را در غزه آغاز کرد، در رویدادهای مهم همبستگی خود را با فلسطینی‌ها نشان داده‌اند. کیت بلانشت با پوشیدن لباسی که یادآور پرچم فلسطین بود و بلاحدید با پوشیدن لباسی با پارچه چفیه فلسطینی از جمله این چهره‌ها در جشنواره کن امسال بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین، نزدیک به ۳۶ هزار نفر را در غزه کشته و صدها هزار نفر را آواره کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد روز جمعه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا