واکنش چهره‌های معروف خارجی به قتل عام در رفح

قتل عام وحشتناک جنگنده های اشغالگر اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان فلسطینی، با واکنش‌های اعتراضی چهره‌های سرشناس در فضای مجازی همراه شده است.

جنایت جدید اسرائیل و تجاوز مرگبار و بمباران چادرهای آوارگان در شمال غرب شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی که دست کم ۴۵ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده و تعدادی دیگر که اکثراً کودکان و زنان بودند را مجروح کرده است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و با واکنش های شدید در انواع و اقسام در همه سطوح مواجه شده است.

منابع پزشکی گفتند که در پی هدف قرار دادن چادرهای پناهجویان در اردوگاه آوارگان که اخیراً در نزدیکی انبارهای امداد و امداد سازمان ملل ایجاد شده بود، دست کم ۴۵ شهروند شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند و جمعیت هلال احمر فلسطین نیز تأیید کرد که افرادی که در داخل چادرها بودند، عمدتاً کودکان و زنان بودند که زنده در آتش سوختند.

این منطقه که مملو از هزاران آواره است، قبلاً توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی به عنوان منطقه امن اعلام شده بود.

این قتل عام واکنش‌های متعددی را از سوی افراد مشهور از جمله خوانندگان، بازیگران و دیگر شخصیت‌های با نفوذ برانگیخت و این افراد از تریبون‌های خود برای ابراز خشم و نفرت نسبت به جنایات مداوم اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه، به‌ویژه کشتار رفح استفاده کردند.

«الیسا» خواننده لبنانی که به عنوان پرفروش‌ترین هنرمند زن عرب در خاورمیانه شناخته می‌شود و میلیون‌ها دنبال کننده در صفحات اجتماعی خود دارد، در صفحات اجتماعی خود به انتقاد از حمله اسرائیل به رفح پرداخت و نوشت: «تصاویر و صداهای رفح هرگز از ذهن من خارج نخواهد شد. بشریت دیروز مُرد و از ۷ اکتبر مرده است. خداوندا، دعاهای ما و آنچه می خواهیم کافی نیست. به این مردم و کودکان رحم کن و به فلسطین رحم کن. این چه جرمی است؟ آیا این دموکراسی است که آنها به جهان صادر می کنند؟»

«لی آن» خواننده، ترانه سرا و هنرپیشه بریتانیایی نیز تصویری را در اینستاگرام خود منتشر کرد که روی آن نوشته بود: «همه چشم‌ها به رفح» و در توضیح آن نوشت: #آتش بس.

«یسرا» بازیگر مصری در پستی در شبکه اجتماعی X k,aj: «از همه می خواهم که در مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و عدالت در کنار آنها بایستند».

«میریام فارس» خواننده لبنانی نیز در پستی از طرفدارانش خواست تا برای کودکان بی گناه دعا کنند و گفت: «امشب همه دعاهایمان را برای ارواح قربانیان و کودکان بی گناه متحد کنیم».

«مایا دیاب» خواننده و شخصیت تلویزیونی لبنانی، قتل عام در رفح را به شدت محکوم کرد و ضمن محکوم کردن سکوت جهانی در مورد این جنایات، نوشت: «واژگان در مقابل آنچه در رفح با سکوت وحشتناک تمام جهان می بینیم ناتوان است».

«کارول سماحه» خواننده و بازیگر لبنانی، با اشاره به صحنه‌های وحشتناک رفح گفت: آنچه ما می‌بینیم صحنه‌هایی در فیلم‌ها نیست، صحنه‌هایی از واقعیت است که حتی ذهن نمی‌تواند واقعیت آن را درک کند. از این قتل عام، جنایت و نسل کشی تا زمانی که دنیا علیه این جنایتکار اقدام نکند، چه چیزی باقی مانده است؟»

«هیفا وهبی» خواننده و بازیگر لبنانی هم در شبکه اجتماعی  X واکنش نشان داد و گفت: «هیچ احساس یا کلمه‌ای نمی تواند آنچه را که اتفاق افتاده توصیف کند. قلب ما به درد آمده است. قلب ما با فلسطین است.»

«نجوا کرم» خواننده لبنانی در پستی از قتل عام فلسطینیان رفح ابراز خشم کرد و گفت: «بشریت هرگز چیزی وحشتناک تر از چنین جنایتی ندیده است».

«راغب علامه» خواننده معروف لبنانی در واکنشی خشمگین گفت: «چه زمانی جنایتکاران نازی اسرائیل از خون کودکان و غیرنظامیان بی گناه سیر خواهند شد؟» تا چه زمانی قرار است جامعه بین المللی از لابی صهیونیستی هراس داشته باشد؟»

«نانسی عجرم» خواننده لبنانی در واکنش به این قتل عام گفت: «کاش می‌توانستم پیش تو بیدار شوم و صبح بخیر بگویم، اما تصاویر اعضای بدن و بمباران افراد بی‌گناه در اردوگاه‌ها تو را به گریه می‌اندازد و تنها نشان دهنده شری است که جهان هستی را پر کرده است».

«بلا حدید» مدل فلسطینی-آمریکایی، چندین استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد و با فلسطینی های غزه ابراز همبستگی کرد.

«مارسیا کراس» هنرپیشه آمریکایی، که به خاطر بازی در سریال تلویزیونی پرطرفدار «کدبانوهای وامانده» شناخته می شود، صفحه اجتماعی خود را به محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه و بازنشر محتواهای درباره حمایت از فلسطین اختصاص داد.

«سوزان ساراندون» هنرپیشه آمریکایی نیز که همواره در موارد متعددی در حمایت از فلسطینی‌ها صحبت کرده است، از صفحه رسمی خود در X برای انتشار مجدد پست های زیادی در محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه و ابراز همبستگی با مردم فلسطین استفاده کرد.

«کلانی» خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی که در اکتبر ۲۰۲۳ یکی از اولین و اصلی‌ترین افراد مشهور بین المللی بود که حمایت و همبستگی کامل با فلسطین در بحبوحه تجاوزات مداوم اسرائیل نشان داد نیز در واکنش به جنایت اخیر چندین استوری در اینستاگرام منتشر کرد و ضمن ابراز همبستگی با فلسطین، کشتار کودکان فلسطینی در غزه را محکوم کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا