«عطرآلود»؛ فیلم پرمخاطب‌ اجتماعی روز

مخاطبان اکران از میان انبوه آثار کمدی، فیلمی را انتخاب کرده‌اند تا علاوه بر همراه شدن با روایت آرام بتوانند نفسی تازه کنند.

همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان ۲ فیلم جدید «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی و «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست از ۱۶ خردادماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته‌اند تا تعداد فیلم‌هایی که در سال ۱۴۰۳ به نمایش عمومی رسیدند، به عدد ۱۵ برسد.

همانند سال گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۳ چینش اکران باز هم به نفع فیلم‌های کمدی بود تا جایی که تاکنون تعداد آنها به ۶ اثر رسیده است. سهم سینمای غیرکمدی که اغلب در ژانر عاشقانه، اجتماعی، دفاع مقدس و بعضا کودک جای می‌گیرند، ۹ فیلم بوده که باتوجه به تعدد ژانرها قطعا تعداد کمی است و شاید اینگونه فیلم‌ها آنقدر شانس بالایی در رقابت با آثار کمدی نداشته باشند.

ناگفته نماند که در این میان ۲ فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده با اقبال عمومی مواجه شدند و توانستند فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کنند. اما دیگر فیلم‌های روی پرده سینما آنچنان که انتظار می‌رفت نتوانستند جذب مخاطب داشته باشند.

با نگاهی به فروش فیلم‌ها در پایان هفته می‌توان دریافت که «عطرآلود» در سه روز نخست نمایش خود علی‌رغم تعطیلی سینماها در روز جمعه تا ساعت ۱۸، فروش قابل قبولی را تجربه کرده است و این ملودرام عاشقانه توانست بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از سهم گیشه را از آن خود کند.

اگر بخواهیم تحلیلی کوتاه از این اتفاق داشته باشیم، باید بگوییم که مخاطبان از میان انبوه آثار کمدی، فیلمی را انتخاب کرده‌اند تا علاوه بر همراه شدن با روایت آرام بتوانند نفسی تازه کنند.

از اولین نمایش این فیلم سینمایی که سومین اثر کارگردانش محسوب می‌شود، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تا نمایش عمومی آن در سینماها نزدیک به دو سال می‌گذرد اما قصه این اثر که با عطرها و بوهای خاطره‌انگیز گره خورده است، همچنان برای مخاطب جذاب و می‌تواند لحظات خوشی را در سینما برایش رقم بزند.

کارگردان «عطرآلود» درباره اثر خود می‌گوید: «برای بنده این فیلم تذکر این نکته بود که در زندگی عطرها و رایحه‌های مختلفی وجود دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها لذت ببریم و اینگونه است که زندگی برایمان دلپذیرتر می‌شود، یعنی علارغم همه سختی‌ها، زیبایی‌هایش را پیدا می‌کنیم و متوجه می‌شویم که هر لحظه عطر خودش را دارد، می‌شود از هر لحظه لذت برد و همچنین بابت هر لحظه امیدوار بود.»

درباره استقبال مخاطبان از این فیلم در ادامه نمی‌توان اظهارنظر قطعی داشت اما می‌توان پیش‌بینی کرد باتوجه معرفی زوج جدید در سینمای ایران یعنی هدی زین‌العابدین و مصطفی زمانی و همچنین نمایش عطر برای اولین بار در سینما بتواند مخاطبان را بیش از پیش با خود همراه کند.

فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری، محصول سازمان سینمایی سوره، با شعار «عشق، هر لحظه عطر خودشو داره» در سینماهای سراسر کشور میزبان مخاطبان خود شده است.

این اثر که سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده، عاشقانه‌ای متفاوت با روایتی گرم و معطر از یک زندگی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «عطرآلود» قصه یک زندگی در تاروپودی از خاطرات و عطرهاست؛ علی می‌خواهد یک «عطر» بسازد که دیگران تجربه‌ای از استشمام آن نداشته‌اند و گام‌های اولیه تحقق این رویا را هم در کارگاهی خانگی و در حریم عاشقانه زندگی مشترک با عاطفه، برمی‌دارد اما این مسیری نیست که بدون چالش بتواند به مقصد برسد…

مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا