رویدادی برای بیان روایت صحیح از «وعده صادق»

نشست خبری رویداد «وعده صادق؛ رویداد بزرگ تولید آثار هنری» امروز ۲۰ خرداد ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

نشست خبری رویداد «وعده صادق» امروز ۲۰ خرداد با حضور سعید لشگری معاون راهبردی استان‌های حوزه هنری، علی نادری رئیس شورای سیاستگذاری، ابوالفضل همراه و عبدالحمید قدیریان دبیران رویداد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه و رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد در ابتدای نشست گفت: خدا را شکر می‌گویم که زحمات دوستان ثمر داد و امروز توفیق حضور در کنار شما را با عنوان رویداد بزرگ تولید آثار هنری وعده صادق داریم.

وی بیان کرد: ایامی که پشت سر می‌گذاریم خاص است و این روزها مقطعی ویژه را سپری می‌کنیم. فلسفه وجودی این رویداد این است که به دلیل سپری کردن این برهه حساس از تاریخ، ممکن است رسانه‌ها و تحلیل‌گران از تبیین دقیق آن جا بمانند.

نادری توضیح داد: اتفاقات بزرگی در منطقه رخ داد که منشا تحول اساسی در جناح‌بندی‌های منطقه بود. ضربه مهلک «وعده صادق» سبب شد رژیم صهیونسیتی حملات بیشتری را انجام دهد و این اقدامات دیوانه‌وار او ادامه یافت و در قریب به ۳۰۰ روز به اندازه جنگ دوم جهانی بمب روی مردم یک باریکه (نوار غزه) ریخت. این رژیم جعلی برای جبران آن شکست در «وعده صادق» به اندازه جنگ جهانی دوم بمب ریخته است. همین دیروز برای آزادی ۴ نفر اسیرش ۶۰۰ نفر را شهید و زخمی کرده است اما تاکنون نتوانسته تصویری از پیروزی را برای خود ترسیم کند چراکه ضربات راهبردی و اساسی بر او وارد شد.

وی گفت: رژیم صهیونسیتی برای جبران این شکست در کنار تجاوز و تعرض به مردم فلسطین، تهدیدات لفظی و عملی به کشورهای همسایه روا داشت. جمهوری اسلامی ایران طبق دستور رهبری بنا را بر حرکت تنبیهی گذاشت و با «وعده صادق» عملیات تنبیهی را به سرانجام رساند. زمانی که ایران اعلام کرد حرکت تنبیهی خواهد داشت، خیلی‌ها می‌گفتند جرات ندارد اما به حمد خدا عملیات «وعده صادق» اتفاق افتاد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد اظهار کرد: چنین حجم از عملیات موشکی علیه رژیم صهیونسیتی نیز بی‌سابقه بود که صحنه غرورآفرینی را رقم زد. برای تبیین صحیح و روایت درست عملیات «وعده صادق» نیاز به کار درست رسانه‌ای است. این میزان که وعده صادق دیده شد باید برای افکار عمومی دنیا و کشورمان به شکلی صحیح دیده شود چراکه دشمنان اقدام به بیان روایت خودش خواهند کرد.

وی بیان کرد: ما در تولید آثار هنری به دنبال این هستیم که با هدف مقابله با تحریف عملیات «وعده صادق» و با به کارگیری هنرمندان مردمی بتوانیم یک روایت هنری و کاری ماندگار در حوزه‌های مختلف هنری ارائه دهیم و زوایای این کار بزرگ را آشکار کنیم و در معرض دید همگان قرار دهیم.

ابوالفضل همراه دبیر رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» در ادامه نشست به حماسه‌های بزرگ ایران که «وعده صادق» نیز آخرین آنهاست، اشاره کرد و گفت: رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق»، یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری است که به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و به عملیات پرافتخار «وعده صادق» اختصاص دارد. «وعده صادق و ظهور قدرت ایران»، «وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونسیتی»، «وعده صادق و شکست هیمنه پوشالی جهانی»، «وعده صادق و بیداری ملت‌ها و دانشگاه‌های جهانی»، «استقبال از غزل مقام معظم رهبری» و «سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم» از محورهای این رویداد است.

وی درباره بخش‌های رویداد «وعده صادق» بیان کرد: رویداد «وعده صادق»؛ رویداد بزرگ تولید آثار هنری به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بخش‌های متفاوتی همچون ادبیات (شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، پویانمایی (انمیشین و موشن گرافیک)، هنرهای تصویری (کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه)، هنرهای تجسمی (پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور)، سرود، موسیقی، موزیک ویدئو، پادکست و استندآپ برگزار می‌شود.

همراه همچنین گفت: مشاور عالی رویداد مجید شاه حسینی رییس فرهنگستان هنر و دبیری هنری رویداد نیز برعهده عبدالحمید قدیریان است. در کنار این ها، ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندانی که در عرصه مقاومت فعال هستند، از دیگر اقدامات ما است.

وی با بیان اینکه فراخوان دریافت آثار امروز با برگزاری نشست خبری اعلام می‌شود، افزود: از فردا ۲۱ خرداد تا ۳۰ تیر از ۲ طریق سایت رویداد و شبکه‌های مجازی، پذیرای آثار خواهیم بود.

عبدالحمید قدیریان دبیر هنری رویداد نیز در ادامه بر پررنگ شدن جنبه بین‌المللی رویداد «وعده صادق» تاکید و از هنرمندان تقاضا کرد که در این رویداد حضور پیدا کنند.

سعید لشگری معاون راهبردی استان‌های حوزه هنری نیز در بخش دیگری از نشست بیان کرد: اتفاق مهمی که امروز می‌افتد این است که ما در امتداد مسیر اصلی هستیم و این کارهای هنری در راستای جبهه مقاومت خلق شده است و نشان می‌دهد هنرمندان نیز دوشادوش همرزمانشان در جبهه مقاومت کار می‌کنند.

وی گفت: خوشحالیم حوزه هنری پرچم‌دار این رویداد خواهد بود و امیدواریم این اتفاق مهم تولید آثار موثری در جبهه مقاومت داشته باشد.

در پایان نشست خبری نیز از پوستر رویداد «وعده صادق؛ رویداد بزرگ تولید آثار هنری» رونمایی شد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا