نقش مطبوعات در انتقال واقعیت غزه کمتر از مقاومت فلسطین نیست

ناصرابوشریف مطرح کرد؛

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: امروز نقش عظیمی که مطبوعات در انتقال تصویر و واقعیت وقایع غزه ایفا می‌کنند کمتر از مقاومت مردم فلسطین نیست.

آئین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها، فعالان حوزه فلسطین، اعضای کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نمایندگان جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس امروز یکشنبه ۲۰ خرداد توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت سازمان بسیج رسانه و خبرگزاری بین‌المللی قدس در سالن همایش‌های بسیج رسانه برگزار شد.

در همایش مورد اشاره ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه و علیرضا شیروی مدیر کل رسانه‌های خارجی حضور داشتند.

ارسال ۷۰۰ اثر ملی و ۲۰۰ اثر بین المللی به دبیرخانه پویش «ققنوس قلم»

در ابتدای این همایش شیروی گفت: تا امروز ۱۴۷ خبرنگار در عملیات طوفان الاقصی شهید شده اند که این میزان خبرنگار شهید، سه برابر خبرنگاران شهید از ابتدای تأسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین است. پوشش رسانه‌ای اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی از تأثیرات خدمت خبرنگاران راوی مظلومیت غزه است. انعکاس واقعیت در این نبرد نابرابر، رسالت مقدس خبرنگاران بود که به خوبی نیز انجام شد. با شهادت صد و چهلمین خبرنگار رسمی در نوار غزه، پویش رسانه‌ای ققنوس قلم آغاز به کار کرد و در این پویش ۷۰۰ اثر ملی و ۲۰۰ اثر بین المللی برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: به جز ۲۹۹ اثر ارسالی از استان تهران، شهرهای اصفهان، کرمانشاه و همدان به ترتیب بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند که به تعدادی از آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود. آثار این پویش شامل متن، تیتر، صوت، طرح گرافیکی و ویدئو است که از برگزیدگان این پویش تقدیر می‌شود.

نقش مطبوعات در انتقال واقعیت غزه کمتر از مقاومت مردم فلسطین نیست

ناصر ابوشریف در ادامه همایش مذکور گفت: امروز نقش عظیمی که مطبوعات در انتقال تصویر و واقعیت وقایع غزه ایفا می‌کنند کمتر از مقاومت مردم فلسطین نیست. در حال حاضر شاهد کم رنگ شدن و حذف اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی هستیم در حالی که رسانه‌ها تصویر واقعی از غزه را انتقال می‌دهند. شاهد تغییر رویکرد در جوانان غرب هستیم. اگر اطلاع رسانی درست خبرنگاران از وقایع غزه نبود ما نمی‌توانستیم شاهد تحولات امروز باشیم. هر روز شاهد شهید شدن ۶۰ کودک فلسطینی در نوار غزه هستیم اما مؤسسات بزرگ مطبوعات متأسفانه به این موضوع نمی‌پردازند، چرا که ضرورت دارد با تبیین و تشریح این جنایات به وجهه رژیم صهیونیستی ضربه زد.

نقش مطبوعات در انتقال واقعیت غزه کمتر از مقاومت مردم فلسطین نیست

اصحاب رسانه در ثبت وقایع غزه سهم بسزایی داشتند

کریمیان از سخنرانان دیگر این همایش گفت: هر حادثه و اتفاقی که در دنیا رخ می‌دهد اگر قلمی زده نشود و با هنر آمیخته نشود ماندگار نخواهد شد. یکی از ویژگی‌های جنگ غزه که در تاریخ ثبت خواهد شد سهم بسزایی است که اصحاب رسانه در این پیروزی بزرگ داشتند.امروز بیش از ۸ ماه است که در نوار غزه جنگ است و هیچ دستاوردی جز کشتن انسان‌های بی گناه نداشته است.

طوفان الاقصی تاریخ فلسطین را تغییر داد

محمد جواد اخوان عضو هیأت داوران پویش ققنوس قلم در همایش مذکور گفت: تأثیرات بین المللی و رسانه‌ای هشت ماهه اخیر از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، خلاف روند هشتاد سال اشغال فلسطین بود که رسانه‌های جهان با تحریف واقعیت و دروغ پراکنی مانع رسیدن حقیقت به افکار عمومی می‌شدند. خون شهدا و اراده مردم فلسطین دو عامل مؤثر در فراموش نشدن صدای مظلومیت غزه است. این دو عامل باعث شد که محاصره رسانه‌ای غرب در مورد کشتار جنایت رژیم صهیونیستی و مظلومیت غزه شکسته شود. طوفان الاقصی تاریخ فلسطین را تغییر داد و دلیل آن هم اراده پولادین مردم غزه بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا