روایت مدیرکل دفتر موسیقی از ویژگی‌ خاص سندملی موسیقی

امیرحسین سمیعی با بیان جایگاه سندملی موسیقی گفت: سندملی موسیقی از نظر عملی و نظری جایگاه موسیقی حقیقی در ساحت حکمرانی کشور را تبیین می‌کند.
امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در برنامه ویژه خبری با اشاره به جایگاه سندملی موسیقی اظهار کرد: سندملی موسیقی در ابتدا از نظر عملی و نظری جایگاه موسیقی حقیقی در ساحت حکمرانی کشور را تبیین می‌کند. سمیعی با اشاره به ویژگی‌های این سند ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم این سند به این اشاره دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی و متولی فرهنگ در حوزه موسیقی را صاحب یک راهبرد می‌کند. مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز موسیقی سازمان صداو سیما، مرکز موسیقی حوزه هنری، شهرداری‌ها در حوزه موسیقی و نهادهایی که به صورت موازی با این سازمان‌ها در حال فعالیت هستند تصمیمات کلان را در حوزه موسیقی می‌گیرند. سند تمام این تیم‌ها را به نظم نهایی می‌رساند، از ظرفیت یکدیگر بهره‌مند می‌شوند و در یک سیاست کلان و راهبردی واحد حرکت می‌کنند.
وی افزود: موسیقی حقیقی یعنی موسیقی که بیشتر به سمت تمدن‌سازی و فرهنگ متعالی بشر حرکت می‌کند را دربرمیگیرد. موسیقی ملی ایران یکی از این شاخص‌هاست. بعد از آن به زیرساخت‌های کلان‌تر یعنی موسیقی نواحی و مقامی می‌رسیم که به ظرفیت‌های این‌ها در حوزه آموزش و اجرا پرداخته است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا