پدری که برای فرزند شهیدش کتاب نوشت

کتاب «بی‌آشیان» شرح زندگی نخستین شهید روحانی مدافع حرم است که به قلم حجت‌الاسلام احمد مالامیری پدر این شهید نوشته شده است.

شنبه ۲۶ خرداد مصادف است با سالروز ولادت محمدمهدی مالامیری کجوری، نخستین روحانی شهید مدافع حرم که در نوشهر دیده به جهان گشود.

حجت الاسلام احمد مالامیری درباره فرزندش گفت که محمد مهدی سال ۱۳۶۴ در قم متولد شد و در سال ۱۳۹۴ درحالی که ۳۰ سال از عمر با برکت او می گذشت در استان درعای سوریه، مظلومانه به شهادت رسید ولی پیکرش در آنجا ماند تا پس از ۶ سال در مرداد ۱۴۰۰، شناسایی و به کشور بازگردانده شد.

حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری در سال ۱۳۷۸ برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد و به سرعت مراحل علمی را پشت سر گذاشت و در زمره طلاب موفق قرار گرفت و در سن ۲۶ سالگی از اساتید سطح عالی در حوزه شد. پیشگام بودن این طلبه نخبه تنها به درس و حوزه محدود نشد و روزهایی که هنوز اسمی از مدافعین حرم نبود و داعش با پرچمی دروغین به جان مردم مسلمان یورش برده بود، تصمیم گرفت به سوریه برود.

پدری که برای فرزند شهیدش کتاب نوشت+ فیلم

نخستین شهید روحانی مدافع حرم در سال ۹۳ به مدت یک ماه برای طی مراحل آموزش نظامی و انجام تبلیغ و ایجاد شور و نشاط دینی در میان رزمندگان جبهه مقاومت به سوریه رفت اما به دلیل رعایت مسائل امنیتی هیچوقت این مساله را برای خانواده خود نیز بازگو نکرد.

محمدمهدی ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ به سوریه اعزام شد و ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در عملیات آزادسازی منطقه بصری الحریر استان درعا، با فداکاری و از خودگذشتگی برای حفظ جان یکی از رزمندگان فاطمیون به شهادت رسید.

در کتاب «بی آشیان» که به قلم پدر شهید نوشته شده به مطالبی همچون ازدواج، تولد شهید، دوران کودکی، ادب، عقد در حرم، عمامه گذاری، تدریس در جامعة المصطفی، اعلام سفر رسمی، هدیه رهبری، ساده زیستی، اوقات فراغت، همنشینی با بینوایان و خاطرات دوستان مدرسه پرداخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با رسم و مرام این شهید مدافع حرم مستند شاگرد اول را ببینید.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا