مالک آبروداری خواهد کرد؟

به بهانه انتشار قسمت اول «زخم کاری: انتقام»

«زخم کاری: انتقام» ضمن برخورداری از حضور جواد عزتی به عنوان برگ برنده اصلی، در قسمت اول تقریباً ۴ اتفاق از جنس دیدارهای دونفره دارد که اغلب با دسیسه‌چینی همراهند و همگی به پیش‌برد قصه کمک می‌کنند که این عدد برای یک سریال ایرانی، قابل توجه است.

مجموعه نمایش خانگی «زخم کاری» که در فصل دوم با انتظارات فاصله داشت و حتی برخی را از فصل سوم نیز ناامید کرده بود، روز جمعه با قسمت آغازین سری جدید به فیلیمو رسید و در گام اول، نشان داد هنوز می‌توان به بازگشت آن به روزهای خوب امیدوار بود.

اولین قسمت از «زخم کاری: انتقام» نه با یک صحنه هیجان‌انگیز، بلکه با معرفی آرام و بدون التهاب شرایط جدید شروع می‌شود که در آن ۸ ماه از پایان قصه فصل قبل گذشته. با این حال این قسمت هرچه جلوتر می‌رود، پرهیجان‌تر دنبال می‌شود؛ تا جایی که در آخرین دقایق این قسمت، شروع درگیری‌ها کلید می‌خورد و جذابیت آن به چشم همگان می‌آید.

به خلاف سری قبل که در آن «مالک» نقش بسیار کمی داشت و قصه روی تلاش‌های «میثم» بنا شده بود، این بار سازندگان از همان لحظات ابتدایی، «مالک» را محور قصه قرار دادند تا «زخم کاری» از همان اول از حضور جواد عزتی ستاره شاخص سینما به عنوان یکی از برگ‌های برنده اصلی برخوردار باشد. نقش‌آفرینی این بازیگر را که خصوصا با نقش به‌یادماندنی «مالک» بسیار محبوب است، از جمله دلایل جذابیت اثر در قسمت اول می‌توان دانست؛ کسی که به سختی می‌شود در کارنامه‌اش بازی ضعیف پیدا کرد و اینجا هم به خلاف هنرپیشه نقش اول فصل قبل، استاندارد خودش را حفظ می‌کند.

«زخم کاری: انتقام» در قسمت اول تقریباً ۴ اتفاق از جنس دیدارهای دونفره دارد که اغلب با دسیسه‌چینی همراهند و همگی به پیش‌برد قصه کمک می‌کنند. این عدد برای یک سریال ایرانی، رقم مناسب و چه بسا قابل توجهی است و با این شروع طوفانی، به نظر می‌رسد می‌شود به ریتم تند و قصه پرتلاطم این فصل امیدوار بود.

مابقی سکانس‌ها و دیالوگ‌های قسمت اول نیز بستر را برای طرح قصه فراهم می‌کنند که از آن جمله می‌توان به همکاری «مالک» با «دستمالچی» اشاره کرد که نشان می‌دهد پلیس وقایع را زیر نظر دارد و احتمالاً در زمان مقتضی به ماجرا ورود خواهد کرد. همچنین می‌توان به کینه «پانته‌آ» از «مالک» (که در فصل قبل هم دیده شده بود) و رابطه تنش‌آلود او با «سیما» اشاره کرد که سازندگان در قسمت اول در ذهن مخاطب کاشتند و به شکل منطقی، قرار است در آینده مورد ارجاع باشآن‌طور که از ظواهر امر پیداست، در «زخم کاری: انتقام»، احتمالا «پانته‌آ» در کنار «طلوعی» گروه دشمنان پرشمار «مالک» را رهبری خواهد کرد. بنابراین می‌توان حدس زد که کیفیت بازی مهرآوه شریفی‌نیا در این نقش، تأثیر قابل توجهی رو کیفیت سریال خواهد داشت؛ چنان که در فصول قبل حضور چشمگیر چهره‌هایی چون رعنا آزادی‌ور، مهران غفوریان و سعید چنگیزیان کیفیت «زخم کاری» را بالا برده بود. شریفی‌نیا که البته طی سال‌های اخیر با آثاری چون «گورکن» و «آکتور» نقش‌آفرینی‌های خوبی به نمایش گذاشته، این بار نیز در قسمت اول توقعات را برآورده می‌کند.

با وجود همه آنچه ذکر شد و امیدواری‌هایی که «زخم کاری» در قسمت اول به وجود آورد، از آنجا که به شکل طبیعی، قسمت اول اثر بیشتر به معرفی ماجراها برای مخاطبان می‌پردازد، برای ارزیابی کیفی این سریال باید بیش از این‌ها صبر کرد.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا