فیلم کوتاه نیازمند تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد شهری است

محمدرضا مرادی نسبت به شرایط اکران فیلم‌های کوتاه انتقاد کرد و با تاکید براینکه باید شرایطی همانند فیلم بلند برای فیلم کوتاه ایجاد شود، گفت: فیلم کوتاه برای دیده شدن نیازمند تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری و فضای درست تبلیغاتی است.
محمدرضا مرادی فیلمساز و کارگردان فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران بسته فیلم‌های کوتاه هنر و تجربه‌ی برنده سیمرغ جشنواره بین‌المللی فجر با تاکید براینکه اکران فیلم‌ها در هنر و تجربه یکی از درگاه‌های دیده شدن فیلم کوتاه است، عنوان کرد: وقتی یک فیلم کوتاه ساخته می‌شود، محفلی جز فستیوال‌ها برای نمایش ندارد.وی با تاکید براینکه اکران‌هایی مثل هنر و تجربه درگاهی بسیار درست برای دیده شدن فیلم کوتاه است، تصریح کرد: البته شرط دیده شدن فیلم کوتاه در هنر و تجربه طی شدن درست مراحل تبلیغات و ساز و کار درست آن است؛ هم‌اکنون فضای هنر و تجربه برای اکران‌های فیلم کوتاه مناسب برنامه‌ریزی می‌شود. این فیلمساز همچنین گفت: اگر بنا باشد کاری برای فیلم کوتاه صورت گیرد، باید اصولی باشد. این مجموعه هم باید مثل دیگر سینماها باشد شامل حمایت دولت قرار گیرد و تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری در اختیار فیلم‌ها قرار گیرند و تبلیغات گسترده شکل گیرد. اینکه شفاها دوستان فیلم کوتاه درباره اکران آثار تبلیغ کنند و یا پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، منجر به شکل گیری مخاطب گسترده نخواهد شد و نهایتاً هزار نفر مخاطب برای فیلم ایجاد شود و اتفاق عمومی شکل نمی‌گیرد.
مرادی با تاکید براینکه باید برای فیلم کوتاه و اکران آن فکر اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: درخواست ما از مسوولین انجام یک فکر اساسی برای بستر دیده شدن فیلم کوتاه است؛ بسته‌ای که در هنر و تجربه اکران می‌شود دارای ظرفیت‌های خوبی برای مخاطب است که به نظرم جا دارد درباره آن‌ها بیشتر تبلیغات رسانه‌ای صورت گیرد. این فیلم‌ها که طی چند سال اخیر برنده سیمرغ فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر بوده‌اند، دارای کیفیت بالایی هستند که امیدوارم اکران خوبی را پیش‌رو داشته باشند. براساس این گزارش، بسته فیلم کوتاه «سیمرغ» شامل فیلم‌های «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی، «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده فرد، «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی و فیلم کوتاه «برنو» به کارگردانی محمد ثریا است. فیلم کوتاه «دآبر» در سی و هشتمین دوره، فیلم کوتاه «ارفاق» در چهلمین دوره، فیلم کوتاه «برنو» در چهل و یکمین دوره و فیلم کوتاه «شریف» در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بخش کوتاه را از آن خود کرده‌اند.«سیمرغ» متفاوت‌ترین و ویژه‌ترین بسته فیلم کوتاهی است که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است؛ ۴ فیلم کوتاه که طی چندین سال اخیر جایزه «سیمرغ فجر» را به خود اختصاص داده‌اند، به همراه ویدئو‌های پشت صحنه فیلم‌ها در این بسته تماشایی شده است و روی قاب نقره‌ای سینما می‌رود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا