مهمترین بخش سند ملی موسیقی از دید شاهین فرهت؛ الزام به کار گرفتن اهالی موسیقی

شاهین فرهت آهنگساز معتقد است «سندملی موسیقی قدمی رو به جلو در این عرصه است؛ اما لازمه آن توجه به موسیقی ایرانی و آهنگسازان است.»
شاهین فرهت آهنگساز و موسیقی‌دان با بیان اینکه سندملی موسیقی قدمی رو به جلو در این عرصه بود، اظهار کرد: قدم مثبت به وجود آمدن این سند است که قطعا موارد مثبت در آن نوشته شده است. البته که ما به طور کامل آن را مطالعه نکردیم و بنده خواستم تا حداقل کپی از این سند به موسیقی‌دان‌ها داده شود.این آهنگساز معتقد است که باید به موسیقی و آثار آهنگسازان ایرانی توجه شود. وی در این‌ باره گفت: موسیقی ایران باید اجرا شود که با تشویق سولو‌ها و ارکسترهای سمفونیک این اتفاق رخ می‌دهد. موقعیت فراهم کردن برای اجراکنندگان و سازندگان، برای آن‌ها تشویق لحاظ می‌شود.وی ادامه داد: در عین حال که تک‌نوزان و گروه‌ها آثار بزرگان غربی را انتخاب می‌کنند و می‌نوازند باید آهنگسازان ایرانی را هم انتخاب کنند. این موضوع برای بنده همیشه دغدغه بوده است که ارتباط به اجراکنندگان دارد. یکی از قدیمی ترین ارکستر سمفونیک‌های دنیا، ارکستر سمفونیک تهران است که سابقه بسیار طولانی نزدیک به یک قرن دارد.
فرهت با اشاره به لزوم آهنگسازی توسط جوانان خاطرنشان کرد: نکته دیگر که در موسیقی قابل توجه است سفارش دادن و به وجود آمدن آثار موسیقی توسط آهنگسازان جوان است. آهنگسازان فارغ‌التحصیل جوان بسیار داریم که دارای احساس هستند که باید تشویق شوند و به آن‌ها کار سفارش داده شود. وی یادآور شد: به جوان‌ها و پیشکسوتان باید کار سفارش داده شود. موسیقی ایران سرشار از سوژه‌های جالب و پرملودی است. در حال حاضر افراد و گروه‌های مختلف تالار وحدت را اجاره می‌کنند و کنسرت در آن برگزار می‌کنند، این اتفاق خوبی است اما کافی نیست و باید حمایت هم شود؛ ما سابقه تاریخی موسیقی داریم که با موفقیت‌های زیاد همراه بوده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا