«رئیس جمهور» اگر هر حرکتش بر مبنای «فرهنگ» باشد آن حرکت موثر خواهد بود

تهیه‌کننده «خداحافظ رفیق» مطرح کرد:

سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به بررسی برنامه های فرهنگی نامزدهای انتخابات پرداخت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «خداحافظ رفیق» اظهار داشت: در مبحث انتخابات کلاً هر نامزد انتخاباتی بر اساس داشته ها و تفکر خودش ورود به مباحث می کند. من از کاندید یا نامزد انتخاباتی که خودم می توانم قبولش داشته باشم انتظار دارم عرصه فرهنگ را اصلی ترین اصل معیار و عمل خود قرار دهد. اگر می خواهد وارد مباحث سیاسی شود یا اقتصاد سیاسی و… باید بداند ریشه اش در فرهنگ است. در واقع هر یک از ارکان کشور ریشه های فرهنگی دارند و برای بهبود عملکرد در همه حوزه ها باید به فرهنگ توجه ویژه داشت.

وی تأکید کرد: من نوعی وقتی ببینم آن نامزدی که مدنظر من است و من قرار است به او رأی دهم به مسأله فرهنگ توجه اساسی می کند مطمئناً به سمتش گرایش پیدا می کنم. من به عنوان آدمی که دغدغه مسائل اجتماعی و سیاسی کشورم را دارم معتقدم تمامی مسائل موجود ریشه فرهنگی دارند و آن نامزد انتخابات اگر دغدغه فرهنگ نداشته باشد در مباحث دیگر به نظرم موفق نمی شود و همه چیز را چون درس های کلاسیک دانشگاهی را خواهد آموخت و انجام می دهد و نتیجه نمی گیرد.

سیدزاده متذکر شد: رئیس جمهور اگر هر حرکتش بر مبنای فرهنگ و سیاست فرهنگی و فرهنگ سیاسی کشور باشد آن حرکت موثر خواهد بود. از سوی دیگر مسأله هنر هم بسیار در دنیای امروز مهم است. باید ببینیم کاندیدا چقدر معتقد است که سینما می تواند به مدیریت کل کشور کمک کند و نگاهش به این هنر-رسانه چیست؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینما، نقاشی، شعر، موسیقی و دیگر هنرها می توانند دست مردم را بگیرند برای اینکه آن ها را به اهداف شان برسند. من معتقدم ما اگر همه رفتارهای مان را بر پایه و اساس فرهنگ و هنر نچینیم نمی توانیم به خواسته های مان برسیم و انتظارمان از بزرگواری که می خواهد قدم پای جای رئیس جمهور شهید بگذارد این است که باید مثل ایشان دغدغه فرهنگی داشته باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پنالتی» و «غروب شد بیا» یادآور شد: بنده در جلساتی که محضر شهید رئیسی بودم دغدغه های فرهنگی ایشان را متوجه شدم. ایشان دغدغه های شان همان بود که نیاز جامعه بود. الآن هم کسی که سکانداری کشور را بر عهده می گیرد قبل از هر چیزی باید فرهنگ را سرلوحه کار خود قرار دهد. آدمی که بر پایه فرهنگ برنامه ریزی می کند برنامه اش بر دل و جان می نشیند و اگر در این راستا برنامه ریزی نکند نتیجه نخواهد داشت.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم رئیس جمهور آتی فرهنگ برایش در رأس و اصل باشد! امیدوارم روز هشتم تیرماه سال جاری رئیس جمهوری بر مسند اجرایی کشور با رأی و نظر مردم تکیه بزند که بتواند فرهنگ کشورمان را روز به روز بیشتر جلا و تعالی بخشد.

منبع: تهران پرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا