شاعران آزاد گرد هم آمدند / برپایی ششمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا

پنجمین نشست جمعیت بزرگ شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا امروز ۵ تیر ۱۴۰۳ در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

پنجمین نشست جمعیت بزرگ شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا امروز ۵ تیر ۱۴۰۳ در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد؛ صابر قدیمی در آن مراسم گفت: بزرگترین دارایی ایران نه نفت، بلکه فرهنگ، هنر و ادبیات این سرزمین است و در این کشور کمترین سهم از بودجه به ادبیات اختصاص پیدا می‌کند پس باید قدر افرادی چون سید عباس مجابی را که برای برگزاری مراسم‌هایی چون پنجمین نشست جمعیت بزرگ شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی  شاعران هم‌سرا تلاش می‌کنند، بدانیم.

در بخشی از مراسم مذکور از  تمبر پنجمین نشست جمعیت بزرگ شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا رونمایی شد.

سپس از حضار خواسته شد که تک بیت یا نهایت دو بیتی با موضوع ایران یا وطن، عشق، امید و عهد و پیمان را در قالب‌های مختلف بنویسند.

[ما باید شاعران کشورمان را بشناسیم]

سید عباس مجابی در همین بخش شاعران را به انسجام و تشکیل جامعه شاعران آزاد و هم‌سراسری دعوت کرد و سپس گفت: ما باید شاعران کشورمان را بشناسیم.

[شایسته سیمرغ بلورین، مادر]

نوجوانان گروه شعر و مشاعره حافظان ادب پارسی در بخشی از پنجمین نشست جمعیت بزرگ شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا با یکدیگر مشاعره کردند.

یکی از این نوجوانان در وصف مادر چنین خواند که (گوینده قصه‌های شیرین، مادر، خیاط لباس‌های چین چین، مادر، بازیگر نقش اول زن همه عمر، شایسته سیمرغ بلورین، مادر)

[ایران از قرن هشتم با زبان پارسی دنیا را فتح کرده است]

سپس از مرتضی امیری اسفندقه شاعر و دستیار ویژه شهردار تهران تجلیل شد.

امیری اسفندقه گفت: ایران از قرن هشتم با زبان پارسی دنیا را فتح کرده است. امروز مسئله ما خاک نیست و ایران از زبان پارسی دفاع می‌کند.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا