تورچه «عکاسی عاشورایی» چیست؟/نگاه عکاسانه و تکنیک در عکس عاشورایی

دومین رویداد آموزشی تخصصی «عکاسی عاشورایی» با حضور محمود عبدالحسینی، کمال‌الدین شاهرخ و مهدی توکلیان برگزار می‌شود.

دومین رویداد آموزشی تخصصی «عکاسی عاشورایی» که توسط گروه تورچه به مدیریت و دبیری شهاب‌الدین واجدی برگزار می‌شود، قرار است روز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ با سه استاد عکاسی در محورهای سه‌گانه افتتاح شود.

در این رویداد، محمود عبدالحسینی با رویکرد «نگاه عکاسانه و سوژه‌یابی در عکاسی عاشورایی»، کمال‌الدین شاهرخ با رویکرد «نگاهی به آثار برگزیده ادوار سوگواره عکس عاشورایی» و مهدی توکلیان با رویکرد «مرثیه‌خوان مصور؛ حس و تکنیک در عکس عاشورایی» به آموزش می‌پردازند.

شهاب الدین واجدی دبیر رویداد عکاسی «عکاسی عاشورایی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره این رویداد عکاسی و اهداف تورچه توضیح داد: تورچه گروهی است که تورهای آموزشی عکاسی را به سبک کارگاهی اردویی و سفر عکاسی برگزار می‌کند. برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری و عکاسی میدانی، در اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری بخشی از شیوه آموزشی است تا هنرجو با ژانرها، سبک‌ها و شاخه‌های مختلف عکاسی در موقعیت‌ها و اماکن مختلف آشنا شود و عکاسی را تحت نظر اساتید فرا بگیرد.

تورچه «عکاسی عاشورایی» چیست؟/نگاه عکاسانه و تکنیک در عکس عاشورایی

وی تاکید کرد: از دیگر رویکردهای تورچه، برگزاری جلسات نقد و بررسی عکس‌های هنرجویان و عکاسان است که به یادگیری و نقاط مثبت و منفی عکس‌ها پی می‌برند.

واجدی درباره اولین تورچه «عکاسی عاشورایی» گفت: سال گذشته در ابتدای ماه محرم، رویداد «عکاسی عاشورایی» با حضور چهار استاد عکاسی در حوزه هنری برگزار شد و اساتید در محورها و موضوعات مشخص بایدها و نبایدها و شیوه‌های عکاسی و شناخت سوژه‌های آیینی و عاشورایی را تدریس کردند. پیش از اربعین حسینی نیز رویداد «عکاسی اربعین» در باغ کتاب تهران برگزار شد و هنرجویان و مسافران عکاس اربعینی از آموزهای سه استاد بهره‌مند شدند.

وی در توضیح اهداف تورچه عکاسی بیان کرد: از دیگر اهداف تورچه، به غیر از بحث‌های تور عکاسی، کارگاه و رویداد آموزشی و جلسات نقد عکس، پرورش استعداد، توانمندسازی و رشد و انسجام‌بخشی عکاسان جوان برای رسیدن به درآمد و جذب در مجموعه‌های فرهنگی رسانه‌ای است.

این هنرمند عکاس در پایان گفت: دیگر هدف ما، تولید محتوای فاخر، موقر و جریان‌سازی هنرمندانه در معرفی اماکن و بناهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری و جاذبه‌های دیدنی است تا با نشر توسط هر هنرجوی عکاس در فضای مجازی، عده‌ای از مردم با این جاذبه‌ها از طریق صفحات عکاسان آشنا شوند و با نشر خوبی‌ها و زیبایی‌های سرزمین‌مان ایران در این عرصه کمکی کرده باشیم.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا